Kronološki prikaz članaka

Nalazite se u pregledu svih članaka poredanih po kronološkom redoslijedu od najnovijeg do najstarijeg, koje je napisao autor: Saša Nuić
Vještičja glava, IC 2118 (Witch head nebula)
Slikoplov 0
Ne znamo koje je bajke kroz djetinjstvo rado slušao američki astronom Frank Elmore Ross, ali znamo da mu se u moždane zasigurno duboko urezao lik zle vještice.
Maglica Srce (Heart nebula - IC 1805, IC 1795)
Slikoplov 0
Da, još je tu. To je taj osjećaj. Osjećaj da sam dio Svemira, da mojim žilama teče željezo umrlih zvijezda. Upravo zato ovo svemirsko srce nije samo skup zvijezda, plina i prašine.
Otvoreni skup NGC 7023 i Iris nebula (Caldwell 4)
Slikoplov 0
Svemirski cvijet, samo lijepa slika. E neće tako ići! Zadignimo malo latice, razgrnimo prašinu iz koje je iznikao i pronađimo gradivne blokove života. Iris maglicu otkrio je davno William Herschel.
Spiralni vatromet - NGC 6946 i otvoreni skup NGC 6939
Slikoplov 0
NGC 6946 je jedna od bližih spiralnih galaksija i uopće jedna od najbližih galaksija izvan naše Lokalne grupe. Od nas je udaljena svega 10 milijuna svjetlosnih godina.
NGC 246 - Maglica Lubanja
Slikoplov 0
Pomalo je utješno što ova lubanja ne grize - poispadali su joj zubi. Čudna simbolika s obzirom na podatak koji ćete doznati pri kraju opisa.
M78 (NGC 2068) i okolica
Slikoplov 0
U zviježđu Orion postoje i sjajnije i razvikanije maglice od ove. A tko će nadmašiti fotografsku raskošnost i upečatljivost Flame (Plamen) ili Horse head (Konjska glava) maglice.
Dvostruki skup NGC 869, NGC 884 (Double cluster, ha-Hi, Caldwel 14)
Slikoplov 0
Što je bilo Messieru da ove prekrasne dragulje kojima je optočena Perzejeva kaciga nije uvrstio u svoj katalog? Možda mu je uvijek bio skriven iza nekog stabla?
IC5146 Maglica Čahura
Slikoplov 0
Maglica se nalazi u zviježđu Labuda. Poput svjetla na vrhu prsta ET-ja, ova nebeska čahura nalazi se na vrhu tamnih linija koje formiraju međuzvjezdani oblaci na nekih 3.600 svjetlosnih godina od Zemlje.
Maglica Helix
Slikoplov 0
Nevjerojatna je raskoš boja i oblika u kojima se javljaju planetarne maglice. Ako bi to prenijeli u zemaljske okvire, takvu raskoš bi jedino mogli poistovjetiti s cvijećem. No, sličnost tu prestaje.
Maglica Trifid
Slikoplov 0
Pobjegnemo li ljeti iz bliještećih gradova i podignemo pogled na noćno nebo lako ćemo uočiti milijarde zvijezda koje čine svjetleću prugu nad nama. Pratimo li je smjerom sjever-jug, naša galaksija Mliječni put postaje sve svjetlija.
Maglica Kalifornija
Slikoplov 0
Maglica Kalifornija nalazi se kao i mi, u Orionovom kraku Mliječnog puta, s tim da je ona više na njegovom vanjskom rubu. Duljina joj se procjenjuje na 100 svjetlosnih godina.
Galaksija Messier 101 i okolica
Slikoplov 0
Ono što me posebno privuklo na ovoj astrofotografiji je NGC5474. Riječ je o rijetkom primjerku patuljaste galaksije sa naznakama spiralnosti.
Maglica Slonova surla
Slikoplov 0
Unutar surle vide se i dvije mlade zvijezde stare par milijuna godina koje su raščistile središnji dio surle. Unutar surle već je detektirano nekoliko zvijezda starih svega stotinjak tisuća godina.
Maglica Meduza
Slikoplov 0
IC443 poznata i kao maglica Meduza, ostatak je supernove koja je grunula prije najviše 30.000 godina. Nalazi se u zviježđu Blizanaca na udaljenosti 5000 svjetlosnih godina.
Maglica NGC 6357 sa Pismis24 otvorenim skupom
Slikoplov 0
Za fotkanje objekta povukla me slika s kalendara kojeg držim u uredu. Kalendar je zvjezdarnice Višnjan iz 2009, a Hubbleova slika je fantastično lijepa.