Kronološki prikaz članaka

Nalazite se u pregledu svih članaka poredanih po kronološkom redoslijedu od najnovijeg do najstarijeg, koje je napisao autor: Marino Tumpić
Lutalica broj devet
Clyde Tombaugh, dečko bez akademske naobrazbe, pojavio se s dokazima pred astronomima i rekao: Pronašao sam vaš nedostajući planet X!
Svemirsko vrijeme i njegova prognoza
Počnite se privikavati na "proširenu" zemaljsko-svemirsku vremensku prognozu, koja će u narednim godinama postati naš svakodnevni pratitelj.
Veljača, mjesec kao ni jedan drugi
Prije nego je izmišljena veljača, godina je trajala 300 dana. Godina je počinjala prvog dana ožujka, a završavala zadnjeg dana prosinca.
AEPA Vidulini prepoznatljiva osobnost poluotoka
Astronomsko Edukativni Park (AEPA) Vidulini predstavljati će novu vrijednost u smislu posebnosti i prepoznatljivosti kako Žminjštine tako i Istre.
Kineska misija kreće po uzorke Mjesečeve površine
Svemirske letjelice 0
U studenome 2017. godine očekuje se lansiranje nove kineske lunarne misije letjelicom Change 5 koja na Zemlju treba donijeti uzorke tla s Mjeseca.
Izazov koji ne možete odbiti
Samo za one sa 18+ i 18- i jedan papir. Običan. Najobičniji. Od alata vam trebaju samo prsti na rukama i eksperiment pokušaja putovanja do Mjeseca može početi.
Premijera nebeskog blockbustera
Događaji ove godine 0
Ne propustite prikazivanje, samo tijekom naredna tri dana za odabrane. Tri su glavna glumca - Mjesec, Venera i Mars.
Iridium - kraj ere nebeskih bljeskova
Svemirske letjelice 0
Nova generacija komunikacijskih satelita uskratiti će nam bljeskove na nebu, uživajte ih promatrati dok se još mogu vidjeti.
Učenici izradili poseban stup i platformu za prihvat robotičkog teleskopa
Industrijsko obrtnička škola Pula i Astronomska udruga Vidulini na novim zajedničkim projektima. Izrađen nosivi stup s nivelirajućom platformom za robotički teleskop ROBOT!
Legalizacija ubijanja robota
Kontroverze 0
Umjetnu inteligenciju prisilno i sigurno zaustaviti u slučaju opasnosti, trebamo okidač za trenutno ubijanje stroja.
Teški udar na astronomiju u Hrvatskoj?
Zakulisne igre ili poštena borba za nasljednika Ante Radonića, donedavnog voditelja planetarija Tehničkog muzeja Nikola Tesla u Zagrebu?
Na proljeće Žminjština bogatija za neobičan park
Edukativni park s mikro arboretumom i astronomskim instalacijama, otvorenje je planirano za 12. travnja 2017. godine, obljetnicu lansiranja prvog čovjeka u svemir.
Škura bura
Snažan vjetar koji prolazi kroz kosti i zidove. Bura je iznimno hladan i jak vjetar specifičan za sjeverozapadno Jadransko područje. Puše iz smjera kopna prema moru (sjeveroistoka).
Kada su dani najkraći, a noći najduže tijekom godine
Pročitajte i iznenaditi ćete se sa podacima. Lakonska tvrdnja kako je prvog dana zime dan najkraći, a noć najduža te kako se do prvog dana zime trajanje dana skraćuje, a zatim produžava i nije baš točna.
Zvjezdani sudar 2022. godine?
Astronomske pojave 0
Sudar zvijezda rezultirati će novom sjajnom zvijezdom u zviježđu Labuda. Rezultat je to gravitacijskog privlačenja dvaju zvijezda koje se nalaze u kontaktnom binarnom sustavu udaljenom 1.800 svjetlosnih godina.