Kronološki prikaz članaka

Nalazite se u pregledu svih članaka poredanih po kronološkom redoslijedu od najnovijeg do najstarijeg, koje je napisao autor: Marino Tumpić
Najveći pun Mjesec
Astronomske pojave 0
Predstojeći pun Mjesec najveći još od 1948. godine. Pun Mjesec nastupa u ponedjeljak, 14. studenog u 14:52 po našem vremenu. Gledano golim okom izlazak Mjeseca u nedjelju, ponedjeljak i utorak navečer neće se puno razlikovati.
Kotur sira zvani Mjesec
Ljetno i zimsko računanje vremena - kome to zaista treba?
Od 1983. na ovamo svake godine u dva navrata moramo sinkronizirati svoje uređaje za kronološko računanje vremena sa službenim, ukaznim, vremenom.
Teško ali ne i nemoguće
Svemirske letjelice 0
Svakodnevno se susrećemo s tehničkim tvorevinama, nerijetko neke od njih moramo popravljati ili ih pak samo priključiti/uključiti na napajanje električnom energijom kako bi (pro)radili. Bez našeg direktnog angažmana one su beskorisne.
ExoMars 2016 - veliki uspjeh u sjeni neuspjeha
Svemirske misije 0
Orbiter TGO uspješno ušao u Marsovu orbitu, a lander Schiaparelli otkazao prilikom stpuštanja i eksplodirao pri udaru u Marsovo tlo.
Tiangong-2, kineska svemirska postaja postala operativna
Svemirske postaje 0
Kineska svemirska industrija u XXI stoljeću bilježi velike uspjehe kojima se profilirala u ozbiljnog igrača sa smislenim i pedantnim projektima.
Završena dvanaestogodišnja misija Rosetta
Svemirske misije 0
Ambiciozna misija Europske svemirske agencije pod nazivom Rosetta lansirana je 02. ožujka 2004. godine s ciljem istraživanja asteroida i kometa.
Zapečaćena Schiaparellijeva sudbina
Svemirske misije 0
Svaka nada da je europsko-ruski lander Schiaparelli ipak preživio slijetanje na Mars nestala je rano jutros. Američki marsov orbiter MRO snimio je mjesto gdje se srušio Schiaparelli.
Međunarodna noć opažanja Mjeseca - fotografije
Događanja 0
Zaključena je ovogodišnja "Međunarodna noć opažanja Mjeseca" (eng. International Observe the Moon Night, skraćeno; InOMN) koja je bila pozicionirana na dan 08. listopada 2016. godine.
Slavlje i tuga na Marsu
Svemirske misije 0
Orbiter uspješno u Marsovoj orbiti, lander nije uspio sigurno sletjeti. Nekoliko je mogućih uzroka neuspjeha slijetanja landera, o njima više u narednim danima.
EXOMARS 2016 neizvjesna završnica misije
Svemirske misije 0
Izgubljeni signali s letjelica. Signal da je lander sigurno sletio na Marsovo tlo zasad nije potvrđen. Što se događa ostalo je zagonetno, inženjeri misije pokušat će doći do odgovora.
Sumrak poslije sumraka
Astronomske pojave 0
Nebeska pojava vidljiva dvaput godišnje. Zodijakalna svjetlost vidljiva je sredinom i krajem listopada te krajem veljače, odnosno početkom ožujka.
Znaš li ti tko sam ja? - Prava istina o nama samima
Ono kad pametujemo ili kad nam pametuju. Tko se od nas bar jednom u životu nije susreo sa sugovornikom čije su riječi bile; "Znaš li ti tko sam ja?"
Međunarodna noć opažanja Mjeseca
Događanja 0
Budimo dio planetarnog mozaika događanja pod nazivom "Međunarodna noć opažanja Mjeseca" (eng. International Observe the Moon Night, skraćeno; InOMN).
Letovi HISTRION-a u bliski svemir opasni su po život
Problematika leta i opasnosti ekstremnih uvjeta za život u bliskom svemiru. Naslov članka može se na prvi pogled činiti pretencioznim, no on zaista odgovara istini.
HISTRION-i čekaju let
Sonde uskladištene u Industrijsko obrtničkoj školi Pula, čekaju na povoljan lansirni prozor i samo lansiranje bespilotnih letjelica iz Svemirske luke "Herman Potočnik" u Puli.