Kronološki prikaz članaka

Nalazite se u pregledu svih članaka poredanih po kronološkom redoslijedu od najnovijeg do najstarijeg, koje je napisao autor: Marino Tumpić
Zatvoren prvi lansirni prozor za HISTRION-e
Vremenski uvjeti ne dozvoljavaju sigurne misije. Novi podaci o vjetrovima pokazali su kako bi sonde sletjele u more, a to se željelo izbjeći.
Lansiranje HISTRION-a ovog tjedna!?
Prvi povoljni lansirni prozor nastupa ovog tjedna. Prva prigoda za lansiranje nastupa u srijedu. Slijetanje sonde bi tada bilo na području jugoistočnog pulskog akvatorija.
Planeti na okupu
Astronomi su presretni kad na nebu mogu vidjeti dva, tri ili više planeta na okupu. Kažemo kako su oni tada u međusobnoj konjunkciji.
HISTRION-i čekaju povoljni lansirni prozor
Atmosferske sonde HISTRION 5 i 6 od 09. rujna 2016. godine, nalaze se u takozvanom "letnom režimu". To znači da su obje sonde sa svim svojim sustavima i korisnim teretom od sada i službeno u proceduri "T-5 dana".
HISTRION sonda izdržala torture na svim testovima
Testiranje je bilo nemilosrdno, plivala je u moru, bacali su je iz visina, pržili su je, ledili su je, i na kraju, čak pojeli njezinog jedinog putnika!
Istarski putnici u bliski svemir
Tko su sretnici sa povratnom kartom?! Na put u visine kreću dva astrobiološka seta u dva modula s živim bićima i sjemenkama biljaka.
Nova Zemlja pronađena oko nama najbliže zvijezde
Planet nalik Zemlji orbitira oko Proxime Centauri. Dugo tražena "Nova Zemlja", Proxima b, otkrivena je u našem najbližem susjedstvu.
Sonde HISTRION spremne za zahtjevna testiranja
Započinju uzbudljiva testiranja atmosferskih sondi. Završni radovi obavljeni su sredinom ovog tjedna u Industrijsko obrtničkoj školi Pula.
Yutu ipak nije mrtav
Svemirske misije 0
Suprotno pisanju vodećih stranih i ponekih domaćih portala o tome kako je kineski rover (Yutu) na Mjesecu, nakon dvije i pol godine, prestao da odašilje bilo kakve podatke te da je i službeno proglašen "mrtvim" - čini se da to ipak nije baš tako.
Kako je protekla Noć Perzeida?
Događanja 0
Do ponoći ništa, a kasnije je krenulo. Najavljena "Noć Perzeida" započela je u iščekivanju meteora. Do ponoći tek je pokoji meteor zalutao među zvijezde.
Dolaze Perzeidi
Događaji ove godine 0
Pipremite se za glavnu ljetnu noć zvijezda padalica. Postoje periodi tijekom godine kada je njihova učestalost pojavljivanja znatno veća. Popularni Perzeidi su pred nama.
Kako promatrati - meteore?
Bljeskovi na nebu
Događanja 0
Dolazi vrhunac ljetne sezone zvijezda padalica. Tijekom kolovoza naše je nebo bogatije za povećani broj zvijezda padalica.
Što i tko leti u bliski svemir iz Pule!?
Zanimljiva pitanja i putnici krenuti će put bliskog svemira. Atmosferske sonde HISTRION 5 i 6 uskoro polijeću sa pulske Svemirske luke "Herman Potočnik".
Večeras je Mjesec u društvu planeta
Događanja 0
Posluži li nas večeras lijepo vrijeme i vedrina nad zapadnim horizontom, biti ćemo u nesvakidašnjoj prilici golim okom vidjeti susret tri planeta i Mjeseca.