Astronomija

Nalazite se u pregledu svih članaka iz rubrike Astronomija
AEPA Vidulini na polovici svijeta
Novosti 0
Kada snagu udruže Hrvati i Srbi, uz malu pomoć geografije, svašta se lijepoga može izroditi. Tko to još može reći da se ova dva naroda ne mogu naći na pola puta, ili bolje rečeno na pola svijeta.
Vikend događanja u sumrak i zoru
Događanja 0
Lijepe nebeske predstave ovog vikenda. U subotu po zalasku Sunca promatrajte konjunkciju Mjeseca i Jupitera te u nedjelju prije izlaska Sunca, blistavi izlazak Venere.
Jupiter, Velika crvena pjega, Io i Europa
Slikoplov 0
Veliku crvenu pjegu na Jupiteru prvi put su uočili Giovanni Domenico Cassini i Robert Hooke, nezavisno jedan od drugoga 1665. godine.
Posljednji proljetni mladi Mjesec
Astronomske pojave 0
Večeras pogledajte proljetni mladi Mjesec, pepeljastu svjetlost i planet Mars.
Sunce u 2016. godini
Podaci su obrađeni i uvršteni u statistički prikaz. Pogledajte kako nas je naša zvijezda grijala prošle godine.
U paklenom zagrljaju Sunca
Planeti 0
Samo dva planeta su u stanju napraviti spektakl sa Suncem u pozadini. Jedan je Venera, najbliži nam planet, a drugi je Merkur, Suncu najbliži planet.
Susret Mjeseca i Jupitera
Događanja 0
Večeras imamo zanimljivost na noćnome nebu, prividni bliski susret Mjeseca i Jupitera. Naravno, ako vam to vremenske prilike dozvole, ovo nemojte propustiti promatrati.
Abell 1656 - Coma skup
Slikoplov 0
Coma skup čini grupa galaksija u zviježđu Berenikina kosa, između zviježđa Lava i Volara. Udaljen je od nas cca. 320 milijuna svjetlosnih godina, a udaljava se brzinom od 6900 km/s.
Noćas imamo pregršt događanja na večernjem nebu
Događanja 0
Merkur, Mars, Mjesec, Međunarodna svemirska postaja, Jupiter, Vlašići… sve u jednom pogledu, ne propustite večeras, ali ni idućih večeri, promatrati ove ljepote.
Zašto proljeće više ne počinje 21. ožujka?
Učili su nas u školi da proljeće počinje 21. ožujka. Nije da su vas krivo naučili - samo vam nisu ispričali do kraja.
Ledena prošlost (i budućnost?) Zemlje
Zvjezdoznanci 0
Prije 717 milijuna godina započela je Sturtijska glacijacija koja je uskoro obuhvatila cijeli planet. Zemlju je prekrila globalna ledena kora i samo je uzak pojas uz ekvatore imao oceane bez ledenog pokrova.
Vrijeme je za ljetno, ukazno vrijeme
Događaji ove godine 0
U nedjelju, 26. ožujka 2017. godine u dva sata ujutro, prelazimo na ukazno, ljetno računanje vremena. Kako se to popularno kaže "kazaljke satnih mehanizama u dva sata ujutro pomičemo na tri sata".
Proljeće na vratima
Događaji ove godine 0
Zima je za nama, eto nas u proljeću. Trajanje dana i noći približno je jednako, a kako proljeće bude odmicalo noći će se sve više skraćivati, a dani produljivati.
Odlazi zvijezda Večernica, dolazi zvijezda Danica
Astronomske pojave 0
Venera, dragulj večernjeg neba u "dramatičnom" odlasku. Kretanje planeta na nebu, u kratkom vremenu donosi nam novi raspored među zvijezdama.
Pronađena izgubljena sonda u orbiti Mjeseca
Zvjezdoznanci 0
Sonda se prestala javljati nakon samo 312 dana, 29. kolovoza 2009. godine. Gotovo 9 godina kasnije, tim astronoma iz NASA-inog Jet Propulsion Laboratorya uspio je radarom pingati dvije sonde u orbiti Mjeseca.