Astronomija

Nalazite se u pregledu svih članaka iz rubrike Astronomija
Danas dolazi zima
Zvjezdoznanci 0
Danas, 21. prosinca 2017. godine u 17:28 sati započinje zima i završava jesen za stanovnike sjeverne Zemljine polutke. Istovremeno, na južnoj polutci dolazi ljeto.
Koloritni mladi Mjesec
Večeras posljednji mladi Mjesec ove godine. U narednim predvečerjima Mjesec će zalaziti sve kasnije i biti sve više osvjetljen Sunčevim zrakama.
On dolazi
Događaji ove godine 0
Asteroid 3200 Phaethon nam donosi zvijezde padalice sredinom prosinca. Povremeno, Zemlja na svom putu oko Sunca presijeca putanju ponekog kometa ili (rjeđe) asteroida.
Geminidi 2017.
Događaji ove godine 0
Naš planet tijekom prosinca prolazi kroz oblak međuplanetarne materije bogat sitnim česticama plina i prašine. To za posljedicu ima iznimno povećani broj vidljivih meteora tijekom noći.
Sjevernjača najsjajnija zvijezda na nebu?!
Sve zvijezde koje vidimo na noćnom nebu toliko su daleko da ih vidimo kao više ili manje sjajne svjetleće točkice. Sjevernjača je u javnosti najpoznatija zvijezda no nije i najsjajnija.
Istražimo Mjesec u toplini doma
Igra, zabava i učenje za sve. Večeri su sada duge, kliknite, zumirajte, prošetajte se (možda je bolje reći, preletite) tik iznad mjesečeve površine sa svojim ukućanima.
Podzemni gradovi na Mjesecu
Astronauti na Mjesecu biti će na tragu nastambi špiljskog čovjeka, živjeti će u sigurnosti špiljskog ambijenta, a na površinu izlaziti samo onda kada to bude potrebno.
Imenujmo daleki svijet
Rijetka prigoda da imenujemo svijet daleko iza orbite Plutona. Pozivaju se svi građani svijeta da predlože naziv za ovaj dalek i nevelik svijet.
Dva najsjajnija objekta na jutarnjem nebu
Krećete li na posao ili u školu ili ste pak samo slučajno budni, ne propustite pogledati ovaj ne baš svakodnevni prizor na našem nebu
Izazov i potraga za zodijakalnom svjetlošću
Astronomske pojave 0
Prije tek kojih par desetaka godina pojave lažnih sumraka i lažnih svitanja bile su uočljive nebeske pojave, danas ih je zbog svjetlosnog zagađenja veoma teško uočiti.
Plejade
Slikoplov 0
Plejade, Vlašići ili Sedam sestara. Kako god ih nazvali ovo je možda najpoznatiji otvoreni skup na nebu. Može se vidjeti od Sjevernog pola do južnog vrha Južne Amerike. Nalazi se u zviježđu Bika.
Ranoranioci u prilici za vidjeti susret Mjeseca i dva planeta
Mars, Venera i Mjesec dominirati će jutarnjim nebom u narednim danima pa iskoristite priliku pobliže ih promotriti.
Nova TV emisija o svemiru
Započelo emitiranje autorskog serijala BILO SVEMIRA na TV Istri. Popularizacija znanosti i tehnike na našim tv ekranima.
Kišne radosti
I na drugim planetima pada kiša, ali kakva!? Zaista, kiša može biti toliko zanimljiva i različita da graniči s bujnom maštom.
Iz Saturnovih prstena pada kiša!
Ništa od polarne svjetlosti
Astronomi sinoć ostali bez plijena nakon neprospavane noći. Očekivana pojava aurore nije se ostvarila.