Astronomija

Nalazite se u pregledu svih članaka iz rubrike Astronomija
Veliki siječanjski komet iz 1910. godine
Osvrt 0
Prije točno 107. godina, novine koje su tada izlazile, 30. siječnja 1910. godine pisale su o pojavi jednog poznatog kometa.
Teški udar na astronomiju u Hrvatskoj?
Osvrt 0
Zakulisne igre ili poštena borba za nasljednika Ante Radonića, donedavnog voditelja planetarija Tehničkog muzeja Nikola Tesla u Zagrebu?
Na proljeće Žminjština bogatija za neobičan park
Edukativni park s mikro arboretumom i astronomskim instalacijama, otvorenje je planirano za 12. travnja 2017. godine, obljetnicu lansiranja prvog čovjeka u svemir.
Žminjština postaje oaza očuvanog noćnog krajobraza
Investicija od preko tri milijuna kuna za ekološku LED rasvjetu. Općina Žminj postaje jedna od prvih općina u Hrvatskoj s kompletno zamijenjenom javnom rasvjetom.
Strukture oblaka u Venerinoj atmosferi
Fotografija kakvu smo sve donedavno mogli samo sanjati, snimljena je 9. siječnja 2017. godine u 16:40 sati po našem vremenu.
Škura bura
Snažan vjetar koji prolazi kroz kosti i zidove. Bura je iznimno hladan i jak vjetar specifičan za sjeverozapadno Jadransko područje. Puše iz smjera kopna prema moru (sjeveroistoka).
Kada su dani najkraći, a noći najduže tijekom godine
Pročitajte i iznenaditi ćete se sa podacima. Lakonska tvrdnja kako je prvog dana zime dan najkraći, a noć najduža te kako se do prvog dana zime trajanje dana skraćuje, a zatim produžava i nije baš točna.
Zvjezdani sudar 2022. godine?
Astronomske pojave 0
Sudar zvijezda rezultirati će novom sjajnom zvijezdom u zviježđu Labuda. Rezultat je to gravitacijskog privlačenja dvaju zvijezda koje se nalaze u kontaktnom binarnom sustavu udaljenom 1.800 svjetlosnih godina.
Danas je taj petak
Osvrt 0
Petak trinaesti je pred nama. Fobija ili strah od petka 13. ima i svoj stručni naziv - Paraskevidekatriaphobia.
Opasnosti mobilne telefonije
Osvrt 0
Radio primopredajnici nekada i sada. Bezmalo svatko ima mobitel, većina "zna sve" o njima, mi ostali se njima koristimo taman koliko nam treba.
Jedna zima dvije zvjezdarnice
Zahlađenje koje je nakon Nove godine pristiglo u naše krajeve punim je "imenom i prezimenom" opravdalo kalendarsku zimu. Kratka priča o dvije zvjezdarnice u zimskom ugođaju.
Zemlja je najbliže Suncu
Događanja 0
Čak pet milijuna kilometara Zemlja je bliže Suncu nego ljeti. Dan je osam minuta duži, a za isto toliko je noć kraća. Kažemo da je Zemlja u perihelu.
Odgađa se početak Nove godine
Slikoplov 0
Odbrojavanje je započelo no stvari nisu onakvima kakvima se čine. Jeste li sigurni da ćete uhvatiti dobar tajming dočeka?
Samo još jedno jutro do Nove godine
Astronomske pojave 0
Da nam ova godina nije bila prijestupna, već danas bismo se spremali za sam doček Nove godine. Ovako je pred nama prelijepi Sunčani dan, a po svoj prilici tako će ostati i sutradan te prvog dana 2017. godine.
Zagonetna zvijezda
Osvrt 0
Bili mi vjernici ili nevjernici u našem podneblju nismo mogli "preskočiti" priču o Betlehemskoj zvijezdi koja je kraljevima, pastirima i narodu navijestila Isusovo rođenje.
Betlehemska zvijezda