Astronomija

Nalazite se u pregledu svih članaka iz rubrike Astronomija
Najveći pun Mjesec
Astronomske pojave 0
Predstojeći pun Mjesec najveći još od 1948. godine. Pun Mjesec nastupa u ponedjeljak, 14. studenog u 14:52 po našem vremenu. Gledano golim okom izlazak Mjeseca u nedjelju, ponedjeljak i utorak navečer neće se puno razlikovati.
Kotur sira zvani Mjesec
Ljetno i zimsko računanje vremena - kome to zaista treba?
Od 1983. na ovamo svake godine u dva navrata moramo sinkronizirati svoje uređaje za kronološko računanje vremena sa službenim, ukaznim, vremenom.
Ledeni plinoviti planeti Uran i Neptun
Planeti 0
Upoznajmo se s ova dva planeta koji čuvaju tajne koje tek treba otkriti i još jednom se zadivimo čudesima svemira.
Nevidljivi tranzit preko Sunca
Aktivnosti astronoma 0
Koja korist od svega ako to zadržim za sebe? Trebalo je to podijeliti na Internetu i omogućiti ljudima da vide kako je to bilo.
Međunarodna noć opažanja Mjeseca - fotografije
Događanja 0
Zaključena je ovogodišnja "Međunarodna noć opažanja Mjeseca" (eng. International Observe the Moon Night, skraćeno; InOMN) koja je bila pozicionirana na dan 08. listopada 2016. godine.
Sumrak poslije sumraka
Astronomske pojave 0
Nebeska pojava vidljiva dvaput godišnje. Zodijakalna svjetlost vidljiva je sredinom i krajem listopada te krajem veljače, odnosno početkom ožujka.
Znaš li ti tko sam ja? - Prava istina o nama samima
Ono kad pametujemo ili kad nam pametuju. Tko se od nas bar jednom u životu nije susreo sa sugovornikom čije su riječi bile; "Znaš li ti tko sam ja?"
Međunarodna noć opažanja Mjeseca
Događanja 0
Budimo dio planetarnog mozaika događanja pod nazivom "Međunarodna noć opažanja Mjeseca" (eng. International Observe the Moon Night, skraćeno; InOMN).
 Industrijsko obrtnička škola Pula i tajne Sunca
Srednjoškolci zavirili pogledom prema Sunčevom disku, upoznali se s teleskopom i saznali puno toga što nisu znali o Suncu.
Prvi je dan jeseni
Događanja 0
Ulazimo u koloritno kalendarsko doba. Jesen će trajati 91 dan, sve do 21. prosinca kada će ustupiti mjesto zimi.
Da li stvarno mirujemo kad mirujemo?
Svatko od nas bar ponekad uzme vrijeme samo za sebe, nekima to polazi češće, a nekima rjeđe za rukom (ili nogom). Znamo reći kako nismo ni mrdnuli cijelih sat vremena (neki to rade i cijeli dan, poneki i duže).
Planeti na okupu
Astronomi su presretni kad na nebu mogu vidjeti dva, tri ili više planeta na okupu. Kažemo kako su oni tada u međusobnoj konjunkciji.
Nova Zemlja pronađena oko nama najbliže zvijezde
Planet nalik Zemlji orbitira oko Proxime Centauri. Dugo tražena "Nova Zemlja", Proxima b, otkrivena je u našem najbližem susjedstvu.
Kako je protekla Noć Perzeida?
Događanja 0
Do ponoći ništa, a kasnije je krenulo. Najavljena "Noć Perzeida" započela je u iščekivanju meteora. Do ponoći tek je pokoji meteor zalutao među zvijezde.
Dolaze Perzeidi
Događaji ove godine 0
Pipremite se za glavnu ljetnu noć zvijezda padalica. Postoje periodi tijekom godine kada je njihova učestalost pojavljivanja znatno veća. Popularni Perzeidi su pred nama.
Kako promatrati - meteore?