Astronomija

Nalazite se u pregledu svih članaka iz rubrike Astronomija
Lansiranje sondi u bliski svemir iz Pule
Istraživanja 0
Tijekom srpnja iz Pule se u bliski svemir lansira bespilotna atmosferska sonda HISTRION - 6. U zasebnom modulu otputovati će i pitanja dvadeset i troje učenika/ca I d razreda namijenjena svemircima.
Ljetu u susret
Događanja 0
Noćas ulazimo u kalendarsko ljeto. Večeras u noći sa ponedjeljka na utorak, točnije utorak 21. lipnja rano ujutro u 00:34 po našem vremenu ulazimo u kalendarsko ljeto.
Zašto dan ima baš 24 sata?
Kako smo zapravo došli do ovakvog računanja kronološkog vremena? Ne bi li bilo lakše da kronološko vrijeme računamo s nekakvim drugačijim podjelama?
Kako se Sunčevim pjegama dodjeljuju oznake?
Oni koji prate što se događa na Suncu, našoj zvijezdi, uočili su da mjerodavne službe i institucije za praćenje aktivnosti Sunca, uz grupe Sunčevih pjega stavljaju oznake u obliku slova i brojeva.
Saturn nam je noćas najbliže
Događanja 0
Sunce, Zemlja i "gospodar prstenova" danas poravnati u pravcu, vidi se i Mars, a proletjet će i Međunarodna svemirska postaja…
Očevici vidjeli nebeske vilenjake ili raspad bolida?
Raspad velikog bolida ili iznimno rijetka pojava na nebu za koju se donedavno nije ni znalo da postoji?!
Vatrenjaci snimljeni iz zvjezdarnice Apollo
Astronomske pojave 0
U noći 23./24.05.2016. godine iznad Hrvatske se događala vrlo rijetka pojava za koju se do nedavno nije niti znalo da postoji.
Snimljene vile i vilenjaci
Mars noćas najbliže Zemlji!?
Događanja 0
Sunce, Zemlja i Mars danas su u ravnini. Ako ste propustili sinoćnji  prizor na noćnome nebu, danas slijedi repriza uz manje izmjene. A ne zaboravimo, tu je i Jupiter.
Večeras pun Mjesec
Događanja 0
Pun Mjesec - ali u kakvom društvu! Izađite navečer van i pomoću Mjeseca pronađite na noćnome nebu planete Mars i Saturn.
Pedeseta obljetnica pomrčine Sunca u Virovitici
20. svibnja 1966. - Između 9:14 i 11:55 sati građani virovitičke općine imali su priliku promatrati djelomičnu pomrčinu Sunca.
Petak je 13.
Danas je petak trinaesti. Da li je to BRRRRR dan ili možda HA-HA dan? Ovisi kako gledate na to...
Petak trinaestiPetak trinaesti - pun Mjesec
Tranzit Merkura 2016. između oblaka i kiše
Događanja 0
Crna točka proputovala Sunčevim diskom. Glavni ovogodišnji događaj za astronome diljem svijeta bio je tranzit Merkura.
Izazov za odvažne
Tko može vidjeti (skoro) nevidljivo? Večeras kratko nakon zalaska Sunca, nad zapadnim horizontom pojaviti će se mladi Mjesec.
Rijetka astronomska pojava - Tranzit Merkura 09.05.2016.
U ponedjeljak 09. svibnja 2016. godine dogoditi će se relativno rijetka astronomska pojava. Planet Merkur će prividno preći preko Sunčeva diska.
Kad Venera ljubi Sunce!
Kotur sira zvani Mjesec
Supermjesec, mikromjesec, čas je veliki, čas mali, bliži nego inače, a sve je dalji, što je istina, a što laž… Što se to dovraga događa s našim Mjesecom od sira?