Astronomija - Astronomske pojave

Nalazite se u pregledu svih članaka iz rubrike Astronomija / Astronomske pojave
Odlazi zvijezda Večernica, dolazi zvijezda Danica
Astronomske pojave 0
Venera, dragulj večernjeg neba u "dramatičnom" odlasku. Kretanje planeta na nebu, u kratkom vremenu donosi nam novi raspored među zvijezdama.
Zodijakalna svjetlost
Astronomske pojave 0
Zodijakalna svjetlost ujutro i navečer vidljiva na našem nebu. Kako se zviježđa zodijaka prividno nalaze u istoj ravnini, to je po njima ova pojava dobila naziv - zodijakalna svjetlost.
Zvjezdani sudar 2022. godine?
Astronomske pojave 0
Sudar zvijezda rezultirati će novom sjajnom zvijezdom u zviježđu Labuda. Rezultat je to gravitacijskog privlačenja dvaju zvijezda koje se nalaze u kontaktnom binarnom sustavu udaljenom 1.800 svjetlosnih godina.
Samo još jedno jutro do Nove godine
Astronomske pojave 0
Da nam ova godina nije bila prijestupna, već danas bismo se spremali za sam doček Nove godine. Ovako je pred nama prelijepi Sunčani dan, a po svoj prilici tako će ostati i sutradan te prvog dana 2017. godine.
Najveći pun Mjesec
Astronomske pojave 0
Predstojeći pun Mjesec najveći još od 1948. godine. Pun Mjesec nastupa u ponedjeljak, 14. studenog u 14:52 po našem vremenu. Gledano golim okom izlazak Mjeseca u nedjelju, ponedjeljak i utorak navečer neće se puno razlikovati.
Kotur sira zvani Mjesec
Sumrak poslije sumraka
Astronomske pojave 0
Nebeska pojava vidljiva dvaput godišnje. Zodijakalna svjetlost vidljiva je sredinom i krajem listopada te krajem veljače, odnosno početkom ožujka.
Vatrenjaci snimljeni iz zvjezdarnice Apollo
Astronomske pojave 0
U noći 23./24.05.2016. godine iznad Hrvatske se događala vrlo rijetka pojava za koju se do nedavno nije niti znalo da postoji.
Snimljene vile i vilenjaci
Danas je najmanji puni Mjesec
Astronomske pojave 0
Plavi, crveni, žuti, kakav god, ali danas je pun Mjesec koji je najudaljeniji od Zemlje u ovoj godini. Ne propustite priliku pogledati ga i učinite da astronomi budu zadovoljni!
Pomrčina (super) Mjeseca
Astronomske pojave 0
Ne propustite noćas, tijekom nedjelje na ponedjeljak, promatrati potpunu pomrčinu Mjeseca. Naravno, ako vam to dopuste vremenski uvjeti.
Večeras susret planeta na nebu
Astronomske pojave 0
Dva sjajna planeta Jupiter i Venera biti će prividno priljubljeni na večernjem zapadnom nebu.
Prijepodne pomrčina Sunca, a navečer došlo proljeće
Astronomske pojave 0
Jučer su se dogodila dva markantna nebeska događaja. Ujutro se događala pomrčina Sunca, a 15 minuta prije ponoći nam je stiglo proljeće.
Geminidi 2014 - vatromet meteora na noćnome nebu
Astronomske pojave 0
Ovog vikenda, tijekom noći sa subote na nedjelju i nedjelje na ponedjeljak očekuje nas raskošni nebeski vatromet zvijezda padalica iz skupine Geminida.
Sunčeva oluja dolazi tijekom dana
Moguće su smetnje na radio valovima te pojava polarne svjetlosti navečer i u noći s petka na subotu.
Bliski susret Venere i Jupitera na ranojutarnjem nebu
Astronomske pojave 0
Namjestite budilice: Dva najsjajnija planeta Sunčeva sustava na putu su prema vrlo tijesnoj konjunkciji u ponedjeljak prije svitanja. Bit će to prizor vrijedan ranog ustajanja, a vrlo blizu njih nalazit će se i otvoreni skup "Košnica".
Noć sjajne mjesečine i zvijezda padalica
Astronomske pojave 0
Točan vrhunac aktivnosti Perzeida nije lako predvidjeti, ali najviše meteora očekujemo u satima pred zoru 13. kolovoza 2014. godine.