Astronomija - Astronomski instrumenti

Nalazite se u pregledu svih članaka iz rubrike Astronomija / Astronomski instrumenti
Roboti otkazali poslušnost
Astronomski instrumenti 0
Vidulini Observatory do naredne godine bez dva robot teleskopa, koji su sudjelovali i u međunarodnim projektima istraživanja raznih nebeskih objekata i pojava.
Metode motrenja i snimanja Sunca
U ovome video filmiću možete vidjeti kako u stvarnosti izgledaju motrenja i snimanja Sunca iz zvjezdarnice Apollo.
Pulski učenici izgradili jedinstvenu CubeDome
U suradnji Industrijsko-obrtničke škole Pula i Astronomske udruge Vidulini izrađena je posebna astronomska "kupola" (CubeDome).
FAST - nova ikona radioastronomije
Astronomski instrumenti 0
Promjer antene biti će punih pet stotina metara što će FAST-u omogućiti deset puta bolju osjetljivost na prijem radio signala iz svemira od Areciba.
Proradila meteorološka postaja zvjezdarnice Apollo
Astronomski instrumenti 0
U prigradskom mjestu Sveti Đurađ, koje se nalazi podno obronaka Bilogore pored Virovitice, nalazi se mala astronomska zvjezdarnica.
Započela gradnja E-ELT
Astronomski instrumenti 0
Riječ je o pravom gorostasu među teleskopima, najvećem teleskopu koji je čovječanstvo ikada izgradilo. Njegova izgradnja započela je golemom eksplozijom na vrhu Cerro Armazones u Čileu.
Herschelova svemirska zvjezdarnica uskoro postaje svemirsko smeće
Astronomski instrumenti 0
Tijekom travnja očekuju se prva lažna očitanja na Herschelovim senzorima, jer će toplina koju razvija njegova elektronika nadjačati slabašne signale iz svemira.
ALMA na granici svemira
Astronomski instrumenti 0
Nakon petnaestak godina od dizajniranja, veliki sustav radio teleskopa ALMA u svoju je postavu na sjeveru Čilea primio 52. po redu od planiranih 66 antena.
ESA ispituje radar za praćenje svemirskog smeća
Astronomski instrumenti 0
Eksperimentalni radar za praćenje svemirskog smeća postavljen je na lokaciji Santorcaz nedaleko Madrida u Španjolskoj koji će  ispitati mogućnosti opažanja i praćenja sitnih objekata u niskoj Zemljinoj orbiti.
Izradite solarni filter za teleskop. Kako? Lako!
Zanima vas Sunce, planirate kupiti teleskop, ili već imate teleskop no ne znate kako doći do filtra za promatranje Sunca. Originalni ili tvornički su skupi i što sada? Rješenje je jednostavno, napravite ga sami.
SOFIA spremna za novi ciklus istraživanja
Zvjezdarnica u avionu, ili  punim nazivom "Stratospheric Observatory for Infrared Astronomy" (SOFIA) spremna je za 13. mjesečni ciklus istraživanja svemira. "Cycle-1" opažačka kampanja trajati će od studenog ove godine do prosinca 2013.
Progledao teleskop-lovac na teške ciljeve
Astronomski instrumenti 1
H.E.S.S. II, moderni teleskop namijenjen za opažanje i istraživanje visokoenergetskih istraživanja crnih rupa, supernova, pulsara započeo je s radom u namibijskoj pustinji.
Div napokon dobio zemljište