Astronomija - Događaji ove godine

Nalazite se u pregledu svih članaka iz rubrike Astronomija / Događaji ove godine
Sutra puni Mjesec, plavi Mjesec i pomrčina Mjeseca
Događaji ove godine 0
Zadnji puta se ovako nešto dogodilo 1982. godine. Očekuje nas puni Mjesec, po drugi puta u ovogodišnjem siječnju, ali i pomrčina Mjeseca, koja nije vidljiva iz naših krajeva.
Kotur sira zvani Mjesec
Godina 2018. je godina Marsa
Događaji ove godine 0
Mars i Mjesec će nam tijekom 2018. godine prirediti pravi spektakl na nebu, Mars će biti najbliže Zemlji još od 2003. godine, a pomračeni Mjesec će mu istovremeno praviti društvo!
On dolazi
Događaji ove godine 0
Asteroid 3200 Phaethon nam donosi zvijezde padalice sredinom prosinca. Povremeno, Zemlja na svom putu oko Sunca presijeca putanju ponekog kometa ili (rjeđe) asteroida.
Geminidi 2017.
Događaji ove godine 0
Naš planet tijekom prosinca prolazi kroz oblak međuplanetarne materije bogat sitnim česticama plina i prašine. To za posljedicu ima iznimno povećani broj vidljivih meteora tijekom noći.
Vrijeme je za ljetno, ukazno vrijeme
Događaji ove godine 0
U nedjelju, 26. ožujka 2017. godine u dva sata ujutro, prelazimo na ukazno, ljetno računanje vremena. Kako se to popularno kaže "kazaljke satnih mehanizama u dva sata ujutro pomičemo na tri sata".
Proljeće na vratima
Događaji ove godine 0
Zima je za nama, eto nas u proljeću. Trajanje dana i noći približno je jednako, a kako proljeće bude odmicalo noći će se sve više skraćivati, a dani produljivati.
Dođite na Deset dana astronomije u Daruvaru!
Događaji ove godine 0
Već osmu godinu za redom, u Daruvaru se održava manifestacija koja iz cijele Hrvatske, a i šire, okuplja ljubitelje astronomije i znanosti. Pozvani ste i vi.
Danas prstenasta pomrčina Sunca
Događaji ove godine 0
Veličanstvenu pojavu mi ćemo moći promatrati samo putem interneta. Vidjet će se s Afričkog i Južnoameričkog kontinenta te s južnog Atlantiku i na većem dijelu Antarktike.
Dama i ratnik među zvijezdama
Događaji ove godine 0
Ljepotica i zvjer na velikom zvjezdanom ekranu. Rimska božica ljubavi (Venera) i rimski bog rata (Mars) ispratiti će nam zimska predvečerja prema proljeću.
Premijera nebeskog blockbustera
Događaji ove godine 0
Ne propustite prikazivanje, samo tijekom naredna tri dana za odabrane. Tri su glavna glumca - Mjesec, Venera i Mars.
Ušli smo u zimu
Događaji ove godine 0
Danas, srijeda 21. prosinca, u 11:44 po našem vremenu ušli smo u kalendarsko doba zime. Za prvi dan zime kažemo i kako se radi o zimskom suncostaju.
Geminidi, najblještavija meteorska skupina
Događaji ove godine 0
Spori i sjajni meteori na našem nebu. Geminidi, meteorska skupina aktivna od 09. do 16. prosinca u javnosti je malo poznata.
Dolaze Perzeidi
Događaji ove godine 0
Pipremite se za glavnu ljetnu noć zvijezda padalica. Postoje periodi tijekom godine kada je njihova učestalost pojavljivanja znatno veća. Popularni Perzeidi su pred nama.
Kako promatrati - meteore?
Rijetka astronomska pojava - Tranzit Merkura 09.05.2016.
U ponedjeljak 09. svibnja 2016. godine dogoditi će se relativno rijetka astronomska pojava. Planet Merkur će prividno preći preko Sunčeva diska.
Kad Venera ljubi Sunce!
Uskršnji dragulji na nebu
Događaji ove godine 0
Rano ujutro uskršnjeg ponedjeljka rijetki će od nas požuriti sa ustajanjem, no oni koji to ipak učine sat ili dva prije svitanja imati će prigodu vidjeti "nebeske pisanice".