Astronomija - Slikoplov

Nalazite se u pregledu svih članaka iz rubrike Astronomija / Slikoplov
Odgađa se početak Nove godine
Slikoplov 0
Odbrojavanje je započelo no stvari nisu onakvima kakvima se čine. Jeste li sigurni da ćete uhvatiti dobar tajming dočeka?
Posljednji ovogodišnji markantni prelet ISS-a
Slikoplov 0
Nove prigode za dobro vidjeti ISS pružit će nam se opet tek sredinom siječnja 2017. godine pa iskoristite priliku promatrati večerašnji prelet.
Očevici vidjeli nebeske vilenjake ili raspad bolida?
Slikoplov 0
Raspad velikog bolida ili iznimno rijetka pojava na nebu za koju se donedavno nije ni znalo da postoji?!
Vještičja glava, IC 2118 (Witch head nebula)
Slikoplov 0
Ne znamo koje je bajke kroz djetinjstvo rado slušao američki astronom Frank Elmore Ross, ali znamo da mu se u moždane zasigurno duboko urezao lik zle vještice.
Maglica Srce (Heart nebula - IC 1805, IC 1795)
Slikoplov 0
Da, još je tu. To je taj osjećaj. Osjećaj da sam dio Svemira, da mojim žilama teče željezo umrlih zvijezda. Upravo zato ovo svemirsko srce nije samo skup zvijezda, plina i prašine.
Asteroidi lete prema Zemlji
Slikoplov 0
Posljednjih dana mnogobrojni javni mediji prenose informaciju o velikom asteroidu koji će krajem mjeseca preletjeti veoma blizu Zemlje te kako će isti biti (lako) vidljiv pomoću dalekozora.
Otvoreni skup NGC 7023 i Iris nebula (Caldwell 4)
Slikoplov 0
Svemirski cvijet, samo lijepa slika. E neće tako ići! Zadignimo malo latice, razgrnimo prašinu iz koje je iznikao i pronađimo gradivne blokove života. Iris maglicu otkrio je davno William Herschel.
Spiralni vatromet - NGC 6946 i otvoreni skup NGC 6939
Slikoplov 0
NGC 6946 je jedna od bližih spiralnih galaksija i uopće jedna od najbližih galaksija izvan naše Lokalne grupe. Od nas je udaljena svega 10 milijuna svjetlosnih godina.
NGC 246 - Maglica Lubanja
Slikoplov 0
Pomalo je utješno što ova lubanja ne grize - poispadali su joj zubi. Čudna simbolika s obzirom na podatak koji ćete doznati pri kraju opisa.
M78 (NGC 2068) i okolica
Slikoplov 0
U zviježđu Orion postoje i sjajnije i razvikanije maglice od ove. A tko će nadmašiti fotografsku raskošnost i upečatljivost Flame (Plamen) ili Horse head (Konjska glava) maglice.
Dvostruki skup NGC 869, NGC 884 (Double cluster, ha-Hi, Caldwel 14)
Slikoplov 0
Što je bilo Messieru da ove prekrasne dragulje kojima je optočena Perzejeva kaciga nije uvrstio u svoj katalog? Možda mu je uvijek bio skriven iza nekog stabla?
Nekad ljuti protivnici danas pouzdani partneri
Slikoplov 0
Izgleda kako se ljudi i države čim se odmaknu od "kopanja po blatu" i uzdignu prema zvijezdama, suoče s stvarnošću naše malenkosti spram svemira.
IC5146 Maglica Čahura
Slikoplov 0
Maglica se nalazi u zviježđu Labuda. Poput svjetla na vrhu prsta ET-ja, ova nebeska čahura nalazi se na vrhu tamnih linija koje formiraju međuzvjezdani oblaci na nekih 3.600 svjetlosnih godina od Zemlje.
Maglica Helix
Slikoplov 0
Nevjerojatna je raskoš boja i oblika u kojima se javljaju planetarne maglice. Ako bi to prenijeli u zemaljske okvire, takvu raskoš bi jedino mogli poistovjetiti s cvijećem. No, sličnost tu prestaje.
Maglica Trifid
Slikoplov 0
Pobjegnemo li ljeti iz bliještećih gradova i podignemo pogled na noćno nebo lako ćemo uočiti milijarde zvijezda koje čine svjetleću prugu nad nama. Pratimo li je smjerom sjever-jug, naša galaksija Mliječni put postaje sve svjetlija.