Astronomija - Slikoplov

Nalazite se u pregledu svih članaka iz rubrike Astronomija / Slikoplov
Maglica Kalifornija
Slikoplov 0
Maglica Kalifornija nalazi se kao i mi, u Orionovom kraku Mliječnog puta, s tim da je ona više na njegovom vanjskom rubu. Duljina joj se procjenjuje na 100 svjetlosnih godina.
Galaksija Messier 101 i okolica
Slikoplov 0
Ono što me posebno privuklo na ovoj astrofotografiji je NGC5474. Riječ je o rijetkom primjerku patuljaste galaksije sa naznakama spiralnosti.
Maglica Slonova surla
Slikoplov 0
Unutar surle vide se i dvije mlade zvijezde stare par milijuna godina koje su raščistile središnji dio surle. Unutar surle već je detektirano nekoliko zvijezda starih svega stotinjak tisuća godina.
Maglica Meduza
Slikoplov 0
IC443 poznata i kao maglica Meduza, ostatak je supernove koja je grunula prije najviše 30.000 godina. Nalazi se u zviježđu Blizanaca na udaljenosti 5000 svjetlosnih godina.
Maglica NGC 6357 sa Pismis24 otvorenim skupom
Slikoplov 0
Za fotkanje objekta povukla me slika s kalendara kojeg držim u uredu. Kalendar je zvjezdarnice Višnjan iz 2009, a Hubbleova slika je fantastično lijepa.
Maglica Pelikan
Slikoplov 0
Pelikan. Prije avet ili pterodaktil, rekao bih. Prijeteći obik sa dupljom u kojoj nedostaje oko okrenut je leđima zvijezdi Deneb, najsjajnijoj u zviježđu Labuda.
Maglica Mreža
Slikoplov 1
Istočni Veo zatvara na nebu kut nešto veći od jednog stupnja, što na procijenjenoj udaljenosti od 1500 svjetlosnih godina odgovara duljini maglice od 30 svjetlosnih godina.
Maglica Veo
Slikoplov 1
Prije gotovo 10 000 godina na nebu je zasjala izuzetno sjajna zvijezda. Da li je imala neki utjecaj na ljudsku povijest, ne znamo, ali zasigurno ljudi nisu mogli ne zamijetiti supernovu koja je od Zemlje udaljena 1500 svjetlosnih godina.
Maglica Mreža