Astronautika - Svemirske misije

Nalazite se u pregledu svih članaka iz rubrike Astronautika / Svemirske misije
Gužva na Mjesecu
Američka letjelica LADEE istražuje Mjesec iz niske satelitske putanje, a kineski Chang'e-3 (lander) i samohodno vozilo Yutu (rover) njegovu površinu.
LADEE - Okolo Zemlje do Mjeseca
Kineski lander i rover na Mjesecu
Svemirske misije 0
Danas u subotu 14. prosinca 2013. godine u 14:12 sati po našem vremenu, kineski lander Chang'e 3 uspješno se spustio na Mjesec u blizini kratera Laplace A na razmeđi Sinus Iridum i Mare Imbrium.
Letovi u svemir (studeni 2013. godine)
U studenom u svemir je uspješno lansirano 10 raketa, 67 satelita, 2 sonde prema Marsu, brod s posadom, teretni brod, a iz ISS-a su lansirana još 4 satelita.
Chang
Kineski lander i rover uspješno su lansirani, meko će se spustiti na Mjesec u Zaljev duga. Znanstvene zadaće obavljati će tri, odnosno 12 mjeseci.
Uspješan start za indijski Mars Orbiter
Svemirske misije 0
Indijska svemirska agencija (ISRO) uspješno je u utorak 05. studenoga 2013. godine prema Marsu lansirala međuplanetarnu svemirsku letjelicu.
Letovi u svemir (listopad 2013. godine)
U listopadu u svemir su uspješno poletjele samo tri rakete, lansirale su tri satelita: Shijian 16, Sirius FM-6 i Yaogan 18.
Letovi u svemir (rujan 2013. godine)
Tragične žrtve svemirskih letova
Svemirske misije 0
U povijesti astronautike četiri posade svemirskih brodova poginule su neposredno nakon lansiranja ili pri povratku iz svemira.
In memoriam posadi leta STS-107
Letovi u svemir (rujan 2013. godine)
Svemirske misije 0
U rujnu u svemir je uspješno poletjelo 11 raketa. Lansirale su 21 letjelicu: 18 satelita, sondu LADEE, opskrbni brod Cygnus i svemirski brod Soyuz TMA-10M s tri člana posade.
Posada svemirskog broda Soyuz TMA-08M
Nakon 166 dana 6 sati 15 minuta i 10 sekundi iz svemira se vratila posada svemirskog broda Soyuz TMA-08M
Letovi u svemir (kolovoz 2013.)
U kolovozu u svemir je uspješno poletjelo 6 raketa. Lansirale su jedan opskrbni svemirski brod (japanski svemirski brod HTV-4) i 6 satelita različitih konstrukcija i namjena.
Letovi u svemir (srpanj 2013.)
Protekloga mjeseca u svemir je sa Zemlje poletjelo šest raketa. Lansirale su ukupno 8 satelita i jedan opskrbni svemirski brod (Progress-M-20M)
Letovi u svemir (lipanj 2013.)
Protekloga mjeseca u svemir je poletjelo 8 raketa. Lansirale su 9 satelita (SES-6, Kosmos-2486, Resurs-P, O3b 1- 4, Kondor-E, IRIS), opskrbni brod ATV-4 i putnički brod Shenzhou 10.
Letovi u svemir (svibanj 2013.)
Žene u svemiru
Prije 50 godina 16. lipnja 1963. godine u svemir je poletjela prva žena Valentina Tereškova. Nakon nje u svemiru je bilo još 55 žena. Wang Yaping koja se sada nalazi u svemirskoj postaji Tiangong-1 je 57 žena lansirana u svemir.
Letovi u svemir (svibanj 2013.)
Protekloga mjeseca u svemir je poletjelo šest raketa. Lansirale su 7 satelita i jedan svemirski brod s ljudskom posadom.
Letovi u svemir (travanj 2013.)
Svemirski brod s čudnim putnicima, sletio na Zemlju
Nakon trideset dana leta, svemirski brod Bion-M1 s pomalo čudnim putnicima, sletio je na Zemlju. Riječ je o ruskoj letjelici proizvedenoj u svemirskom kompleksu "Progress" smještenom u gradu Samara.