Astronautika - Marsovi roveri

Nalazite se u pregledu svih članaka iz rubrike Astronautika / Marsovi roveri
Opportunity se priprema za još jednu zimu na Marsu
Marsovi roveri 0
NASA-in rover Opportunity traži mjesto za prezimljavanje. Nakon trinaest i pol godina i prijeđenih 45020 metara na Marsu, vrijeme je za još jedno prezimljavanje.
ExoMars rover 2020 kao ukleti Holandez
Marsovi roveri 0
Na našem prostoru poznata je narodna poslovica; "puno baba - kilavo dijete". Upravo na tako nešto nalikuje misija ExoMars 2020 rovera.
Kraljevstvo za kotač!
Marsovi roveri 0
Prema procjenama, najkritičniji kotač neće izdržati još dugo. Na svim se kotačima vide oštećenja, no nakon četiri i pol godine putovanja po Marsovom tlu te su stvari bile i za očekivati.
Opportunity istražuje Mars već 10 godina
Rover Opportunity sletio je na Mars 25.01.2004. godine. Znanstvenici su se tada nadali da njegova misija na Marsu ne će biti duža od 90 marsovih dana, ali on je aktivan i nakon 10 godina.
Curiosity na Marsu počinje s radom u noćnoj smjeni
Marsovi roveri 0
Znanstvenici su upotrijebili optoelektroničku tehniku smještenu na sustavu MAHLI (Mars Hand Lens Imager) kako bi načinili prvi noćni snimak.
Opportunity kreće u desetu godinu istraživanja na Marsu
Marsovi roveri 0
Predviđen da radi tri mjeseca - izdržao stotinu i osam mjeseci na Marsu! Opportunity je proslavio punih devet godina rada na Marsu te ušao u desetu godinu.
Ruže cvjetaju na Marsu?
Marsovi roveri 0
Činjenica je da o Marsu znamo tako malo. Moguće je da na Marsu cvjetaju tamošnje ruže ili neko drugo bilje, no nepobitnih dokaza o tome zasigurno (još) nema.
Curiosity pronašao nezemaljske stvari na Marsu?
Marsovi roveri 0
Iako NASA još uvijek sakriva točne podatke o tome što je to Curiosity otkrio na Marsu, istina je kako su tamo pronađene nezemaljske stvari, ukoliko doslovce tumačimo naslov teksta.
Ptičica - nasmiješite se, snimamo
Marsovi roveri 0
Portret-fotografija NASA-ina rovera Curiosity, snimljena 31. listopada 2012. godine na Marsu, izgleda kao da ju je načinio profesionalni fotograf za marketinške potrebe u nekom foto-studiju.
Razglednica s Marsa
Marsovi roveri 0
Kad negdje otputujemo javimo se svojima doma razglednicom, u novije vrijeme istu je u većini slučajeva zamijenio Internet, sms, mms i slične "drangulije" ali običaj je ipak ostao, javiti se riječju i slikom.
Kamenje koje nosi voda
Marsovi roveri 2
Ništa čudno ni neobično ne bi bilo u naslovu teksta da pričamo o našem planetu, no čini se kako je NASA-in rover Curiosity na Marsu pronašao dokaze o tome, kako je kamenje u području Gale kratera ne tako davno pomicala tekuća voda.
Robot opet pronašao sferule na Marsu
Marsovi roveri 0
NASA-in robot Opportunity pronašao je na Marsu, na lokaciji Cape York (Endeavour krater) mikroskopske tvorbe nalik na kuglice koje su od milja nazvane - "borovnicama".
Opportunity ponovo u akciji
Marsovi roveri 0
NASA je privremeno obustavila istraživačke radnje starog rovera Opportunity kako ne bi došlo do nepotrebnog "prebukiranja" ljudi i opreme zadužene za Marsove misije. Sada su radne operacije na Opportunityju ponovo aktivirane.
Curiosityu ugrađen "novi mozak"
Marsovi roveri 0
NASA je od 10. do 13. kolovoza 2012. godine radio-vezom roveru Curiosity uspješno instalirala novi programski paket primjeren radu na Marsu. U slobodnom prijevodu mogli bi reći kako je rover doslovce dobio "novi mozak".
Snimljen leteći tanjur u marsovoj atmosferi
Marsovi roveri 0
Snimke koje ovih dana u sve većem broju pristižu s Marsa od strane NASA-ine misije Mars Science Laboratory pokazuju fantastične pejzaže ali i trenutke odvijanja same misije.