Astronautika - Svemirske letjelice

Nalazite se u pregledu svih članaka iz rubrike Astronautika / Svemirske letjelice
Pregled događaja od 17.04. do 01.05.2014. godine
U pregledu događaja od 17.04. do 01.05.2014. godine možete pročitati što se sve događalo u astronautici tijekom tog razdoblja.
Pregled događanja od 25.03. do 17.04.2014. godine
U pregledu događaja od 25.03. do 17.04.2014. godine možete pročitati što se zbilo u astronautici tijekom tog razdoblja.
Pregled događaja od 19.02. do 24.03.2014.
U pregledu događaja od 19.02. do 24.03.2014. možete pročitati što se zbilo u astronautici tijekom tog razdoblja.
Svemirske letjelice (10.01.-19.02.2014.)
U navedenom razdoblju četiri svemirske rakete lansirale su 5 satelita. Iz ISS-a lansirano je 16 satelita, a dva teretna svemirska brodara namjerno su dezintegrirana
55. obljetnica Lune-1 (1959. - 2014.)
Luna-1 trebala je pogoditi Mjesec, ali ga je pogreškom promašila jer joj je brzina gibanja bila veća nego je trebalo pa je postala prvi umjetni planetoid Sunčeva sustava. Tako je od pogreške nastao uspjeh.
Lansiranja u siječnju (01.-09.01.2014.)
U razdoblju od 1. do 10. siječnja 2014. godine, svemirske rakete uspješno su poletjele tri puta. Lansirale su dva satelita i teretni svemirski brod Cygnus.
Raketoplan Buran (1988. - 2013.)
Prije 25 godina na svoj prvi i zadnji let poletio je ruski raketoplan Buran. Let je obavljen bez posade posve automatskim, a upravljan je naredbama iz brodskog računala.
Kraj ere raketoplana
GOCE - Sexy letjelica pada na Zemlju!
Svemirske letjelice 0
Europska znanstveno istraživačka letjelica Gravity field and steady-state Ocean Circulation Explorer (GOCE) orbitira oko našeg planeta od 2009. godine.
MOM - Okolo Zemlje pa zatim okolo Marsa
U putanju oko Zemlje lansirana je indijska letjelica MOM (Mars Orbiter Mission) koja će do 30. studenoga biti u putanji oko Zemlje, a onda će odletjeti prema Marsu.
On je gore - Sputnik 1
Svemirske letjelice 0
Čovječanstvo će 04. listopada 1957. pamtiti kao dan kada je otpočela svemirska era čovječanstva. "On" u ovom slučaju označava prvi ljudskom rukom napravljen objekt koji je "zajedrio" svemirom.
Cygnus otvara novo poglavlje u svemiru
Svemirske letjelice 0
Riječ je o iznimno važnom događaju u svemirskim letovima. Ovo je drugi privatni svemirski brod (nakon SpaceX-ovog Dragona) sposoban za obavljanje letova u svemir.
LADEE - Okolo Zemlje do Mjeseca
Raketom Minotaur-5 u putanju oko Zemlje lansirana je NASA-ina letjelica LADEE koja će za približno 30 dana ući u putanju okolo Mjeseca.
Otputujte besplatno na Mars
Svemirske letjelice 0
NASA vas potpuno besplatno vodi na Mars, ili bolje rečeno u Marsovu orbitu. Karta je u jednom smjeru. Povratka dakle nema.
MAVEN - nova misija za Mars
Izradite volumenski model prvog Hrvatskog satelita
Svemirske letjelice 0
Donosimo vam razvijeni model kocke (volumenskog modela ISTRASAT-a) s logotipima koju je potrebno isprintati na tvrdom papiru s ucrtanim linijama rezanja i lijepljenja.
Raketoplan Columbia prije katastrofe viđen iz Istre
Svemirske letjelice 0
Columbia je na svoju dvadeset osmu svemirsku misiju poletjela 16. siječnja 2003. godine s raketodroma Kennedyjeva svemirskog centra na Floridi.
In memoriam posadi leta STS-107