Astronautika - Svemirske letjelice

Nalazite se u pregledu svih članaka iz rubrike Astronautika / Svemirske letjelice
Lansiranja u siječnju (01.-09.01.2014.)
U razdoblju od 1. do 10. siječnja 2014. godine, svemirske rakete uspješno su poletjele tri puta. Lansirale su dva satelita i teretni svemirski brod Cygnus.
Raketoplan Buran (1988. - 2013.)
Prije 25 godina na svoj prvi i zadnji let poletio je ruski raketoplan Buran. Let je obavljen bez posade posve automatskim, a upravljan je naredbama iz brodskog računala.
Kraj ere raketoplana
GOCE - Sexy letjelica pada na Zemlju!
Svemirske letjelice 0
Europska znanstveno istraživačka letjelica Gravity field and steady-state Ocean Circulation Explorer (GOCE) orbitira oko našeg planeta od 2009. godine.
MOM - Okolo Zemlje pa zatim okolo Marsa
U putanju oko Zemlje lansirana je indijska letjelica MOM (Mars Orbiter Mission) koja će do 30. studenoga biti u putanji oko Zemlje, a onda će odletjeti prema Marsu.
On je gore - Sputnik 1
Svemirske letjelice 0
Čovječanstvo će 04. listopada 1957. pamtiti kao dan kada je otpočela svemirska era čovječanstva. "On" u ovom slučaju označava prvi ljudskom rukom napravljen objekt koji je "zajedrio" svemirom.
Cygnus otvara novo poglavlje u svemiru
Svemirske letjelice 0
Riječ je o iznimno važnom događaju u svemirskim letovima. Ovo je drugi privatni svemirski brod (nakon SpaceX-ovog Dragona) sposoban za obavljanje letova u svemir.
LADEE - Okolo Zemlje do Mjeseca
Raketom Minotaur-5 u putanju oko Zemlje lansirana je NASA-ina letjelica LADEE koja će za približno 30 dana ući u putanju okolo Mjeseca.
Otputujte besplatno na Mars
Svemirske letjelice 0
NASA vas potpuno besplatno vodi na Mars, ili bolje rečeno u Marsovu orbitu. Karta je u jednom smjeru. Povratka dakle nema.
MAVEN - nova misija za Mars
Izradite volumenski model prvog Hrvatskog satelita
Svemirske letjelice 0
Donosimo vam razvijeni model kocke (volumenskog modela ISTRASAT-a) s logotipima koju je potrebno isprintati na tvrdom papiru s ucrtanim linijama rezanja i lijepljenja.
Raketoplan Columbia prije katastrofe viđen iz Istre
Svemirske letjelice 0
Columbia je na svoju dvadeset osmu svemirsku misiju poletjela 16. siječnja 2003. godine s raketodroma Kennedyjeva svemirskog centra na Floridi.
In memoriam posadi leta STS-107
Nova misija Dragona
Svemirske letjelice 0
Privatna američka tvrtka za svemirske tehnologije SpaceX, objavila je datum lansiranja nove misije bespilotnog svemirskog broda Dragon, prema Međunarodnoj svemirskoj postaji.
Svemirska raketa Rokot-KM (Rokot / Briz-KM)
Raketom Rokot-KM lansiraju se sateliti raznih zemalja na komercijalnoj osnovi posredstvom tvrtke EUROCKOT (koja je u mješovitom njemačko-ruskom vlasništvu), ali i sateliti za potrebe ruskog ministarstva obrane.
New Horizons - prvo buđenje u 2013.
Svemirske letjelice 0
Šestog dana siječnja 2013. godine radni tim sa Johns Hopkins University Applied Physics Laboratory iz Marylanda, koji vodi brigu o letjelici New Horizons, poslao joj je signale za buđenje iz šestomjesečnog sna.
New Horizons
Korejske svemirske igre
Svemirske letjelice 0
Južna i Sjeverna Koreja žele u svemir pa u tom svjetlu vrše pripreme kako bi postale zemlje svemirskog društva koje ima sposobnosti lansirati vlastite rakete. U civilne ili vojne svrhe, pitanje je sad.
Mars Odyssey na operaciji presađivanja organa