Astronautika - Istraživanja

Nalazite se u pregledu svih članaka iz rubrike Astronautika / Istraživanja
Tehnologija budućnosti danas u svemiru
Istraživanja 0
Tvorci robota Dextre iz Kanadske svemirske agencije, zasigurno su i više nego samo ponosni na svojeg "mezimca". Dextre je 28. siječnja uspješno odradio postavljeni zadatak prekrcavanja goriva na ISS-u iz jednog u drugi modul.
NASA, Bigelow Aerospace i ESA zajednički u svemir
NASA je ugovorila novi modul BEAM za ISS (Bigelow Aerospace) i servisni modul za svoj svemirski brod Orion (ESA).
Rusija izdvaja 70 milijardi USD za svemirske programe
Istraživanja 0
Prema riječima ruskog premijera Dmitryja Medvedeva njegova će zemlja u razdoblju od 2013. do 2020. godine za svemirske programe izdvojiti nešto više od 70 milijardi USD.
Zdravstveni problemi za astronaute
Istraživanja 0
Prema rezultatima nedavno provedenog istraživanja o utjecaju dugotrajnih svemirskih letova na zdravlje astronauta objavljeno u časopisu PLOS ONE čini se kako će svemirski putnici imati veliki rizik od prijevremenog obolijevanja raznih bolesti.
Najnovija svemirska otkrića - Zemlja broj dva
Istraživanja 0
Do sada su o životu u svemiru sanjali samo ljubitelji znanstvene fantastike poneki romantičari, ali vremena se mijenjaju. Naime, jedno od najvažnijih otkrića protekle godine je ono planeta sličnog Zemlji.
Indija vs. Kina utrka u svemiru
Istraživanja 0
Svemirski programi Indije i Kine u punom su zamahu. Očigledno se obje zemlje "opako" pogledavaju i pomno prate što radi druga strana. Proračuni njihovih svemirskih agencija obilato rastu.
Na pomolu nova utrka u svemirskim istraživanjima?!
Istraživanja 0
Nemalo iznenađujuća vijest odaslana iz NASA-inih ureda ukratko glasi: Godine 2020. ka Marsu kreće novo robotičko vozilo temeljeno na tehnologijama razvijenima za rover Curiosity.
Na Merkuru ima leda
Istraživanja 0
Na osunčanoj površini Merkura temperature se penju i do 430°C dok se istovremeno na strani planeta koja je u dubokoj sjeni ona spušta do -185°C. Upravo tamo letjelica Messenger pronašla je led.
50 godina u svemiru
Istraživanja 0
Jednostavni bip-bip radiosignal koji su 4. listopada 1957. godine, uhvatili ruski znanstvenici izazvao je oduševljenje u svijetu - prvi umjetni satelit lansiran je u svemir!
EXO MARS novi stari tragač za životom na Marsu
Istraživanja 0
Europa i Rusija dogovorile su predstojeća istraživanja Marsa robotičkim letjelicama. U prvoj epizodi 2016. godine u Marsovu orbitu poslati će se istraživačka letjelica s landerom - tehnološkim demonstratorom.
Europsko-ruska invazija na Mars?
Istraživanja 0
U ovom trenutku Europljani i Rusi pregovaraju i dogovaraju astronautičke misije na Mars. No pravo je pitanje jesu li njihove svemirske agencije spremne za takve pothvate u svijetlu aktualnih financijskih, političkih i tehnoloških predispozicija.
Kepler dobio nove-stare zadatke
Istraživanja 0
NASA-in svemirski teleskop Kepler namijenjen istraživanju i otkriću planeta oko drugih zvijezda završio je svoju primarnu misiju koja je trajala tri i pol godine.
Van Allen-ove istraživačke letjelice
Istraživanja 0
Krajem kolovoza 2012. godine NASA je u Zemljinu orbitu lansirala dvije istovjetne letjelice namijenjene istraživanju Van Allenovih pojaseva. Primarno su ove letjelice nazvane Radiation Belt Storm Probes (RBSP).
Europa velikim koracima na Mjesec
Istraživanja 2
Mjesečev konglomerat činiti će dvije letjelice i to transportni modul i sletni modul. Do Mjeseca će putovati po eliptičnoj orbiti s tendencijom približavanja našem prirodnom satelitu.
Laboratorij na Mars ili Mars u laboratoriju?
Istraživanja 0
Desetljetni je san poslati robota na Mars, uzeti tamošnje uzorke tla, dopremiti ih na Zemlju u laboratorije na analizu. No to je skup, složen i neizvjestan projekt.