Mediji

Nalazite se u pregledu svih članaka iz rubrike Mediji
Dvije zemaljske Venere na Veneri
Škrinjica 0
"Vrući susreti" Venere-13 i Venere-14 s najsjajnijom "zvijezdom" neba - Kako je tekao put do planeta Venere? Signale s aparata primao je matični dio letjelice koji je nadletio Veneru.
Koliki je svemir?
Škrinjica 0
Astronom Baade je 1952. godine u Rimu, iznenadio mnoge brojne prisutne astronomske stručnjake rezultatima svog mnogogodišnjeg rada najvećim teleskopom u svijetu na brdu Mount Palomar.
Space shuttle ponovo u svemiru
Škrinjica 0
Prvi put u povijesti istraživanja svemira poletio je jedan svemirski brod po drugi put u svemir. Jedan od glavnih ciljeva druge misije "Columbije" bio je ispitivanje mehaničke ruke koja će služiti za vađenje sadržaja iz prostora za teret.
RATAN-600 rješava velike zagonetke astronomije
Škrinjica 0
Antena opsega oko 2 kilometra, sastoji se od 895 aluminijskih "panoa" veličine 7,4 x 2 metra. Svi ti elementi čine jednu cjelinu, a svaki od njih je ujedno i teleskop za sebe.
Utrka Sunca i džepnog sata
Škrinjica 0
Po zakonima nebeske mehanike Zemlja se mora brže gibati, kad je bliže Suncu, a sporije, kad je dalje od Sunca. I zaista: srednja brzina Zemlje pri njenom kruženju oko Sunca iznosi 29,5 kilometara u sekundi.
Prvi signal izvanzemaljskih civilizacija?
Škrinjica 0
Jedne večeri, sredinom mjeseca kolovoza 1977, bilo je u jednom kanalu prijemnika registrirano kratkotrajno povišenje signala. Signal je bio snažan otprilike 30 puta jači nego pozadinski šum.
Venera
Škrinjica 0
Venera je zamišljana kao Zemlja u mlađim, prethistorijskim danima. Ona je Suncu bliža od Zemlje pa zbog toga prima oko dva puta više Sunčeve energije.
Kako se polijeće s kozmodroma Bajkonur
Škrinjica 0
Kozmodrom je veoma komplicirani tehnički kompleks, koji obuhvaća desetke specijalnih službi, stotine automatskih sistema i unikatnih agregata, uz koje radi nekoliko tisuća stručnjaka najrazličitijih profila.
Poletio raketoplan
Škrinjica 0
"Svemirski taksi" krenuo je na svoje pravo "svemirsko krštenje" u nedjelju, 12. travnja 1981. godine, poslije niza odgađanja i neizvjesnosti. Ovaj probni svemirski let trajao je samo 54 sata i kako prve vijesti govore uspješno je položio prvi ispit.
Naši astronomi amateri - Anđelko Glivar
Škrinjica 0
Širom naše zemlje djeluje samostalno mnogo astronoma amatera svih uzrasta i profesija, od učenika do penzionera. Najviše je srednjoškolaca i studenata, među koje spada i Anđelko Glivar iz Donje Stubice.
Index.hr preporučio Zvjezdarnicu
Mediji o nama 0
Iako je Zvjezdarnica medij, o nama su imali potrebu pisati i drugi mediji. Ovdje ćete moći vidjeti što su drugi pisali o nama i u vezi nas. Zavirite slobodno...
Obljetnica prvog aluniranja
Škrinjica 0
S Lunom-9 počelo je neposredno istraživanje Mjesečeve površine. Bio je to jedan od onih epohalnih događaja koji su nužno morali prethoditi upućivanju prvih ljudi na Mjesec.
Voyager 1 na cilju!
Škrinjica 0
Kako je međuplanetarna sonda Voyager 1 snimala planet Saturn i kakvi su joj planovi za putovanje bez povratka jer joj je brzina tako velika da ju ništa ne može spriječiti da "izleti" iz Sunčevog sustava.
Vlastito gibanje zvijezda i Sunca
Škrinjica 0
Samo zbog vrlo velikih udaljenosti zvijezda, njihov se položaj na nebu mijenja vrlo sporo. Kako se mjeri brzina gibanja zvijezda?
Ne tako beživotni Mjesec
Škrinjica 0
Američki astronom William H. Pickering promatrao je dvadesetih i tridesetih godina našeg stoljeća površinu Mjeseca i zapazio na njoj neobične i neočekivane pojave.