Mediji

Nalazite se u pregledu svih članaka iz rubrike Mediji
Carl Sagan popularizator astronomije №1
Škrinjica 0
TV serija "Kozmos" držala je tjednima publiku, izazvala je zanimanje nezapamćeno za neku znanstveno-popularnu seriju. TV serija i istoimena knjiga pružili su priliku i našoj publici da se upozna s tim danas nesumljivo popularizatorom astronomije broj 1.
Vijesti s Marsa - "Viking" na površini "crvenog planeta"!
Škrinjica 0
Vraćamo se u 1976. godinu i podsjećamo kako je izgledalo spuštanje Vikingovog landera na Mars.
Pred dolazak "Vikinga" na Mars: Što znamo o "crvenom planetu"?
Škrinjica 0
Kako su tekle pripreme i iščekivanje za prvo spuštanje američkih letjelica za istraživanje Marsa, tipa Viking 1 i Viking 2.
Kad "zmaj" proždire Sunce...
Škrinjica 0
Zanimljivosti o pomrčinama Sunca, kako nastaju, koliko vrsta ima, kako se vide, crtice iz povijesti pomrčina...
Ignoramus et ignorabimus(?)
Škrinjica 0
"Ignoramus et ignorabimus" - na latinskom: "Ne znamo i (nikada) nećemo znati". Priča je to o strelovitom razvoju čovjeka, njegovoj prošlosti, sadašnjosti ali i dalekoj budućnosti.
Zapisi seizmometara na Mjesecu
Škrinjica 0
Ako ste se pitali ima li na Mjesecu potresa i kakvi su, onda je ovaj osvrt iz sedamdesetih godina prošlog stoljeća, baš za vas.
Istina o letećim tanjurima
Škrinjica 0
Što se to 28. listopada 1975. godine događalo nad zagrebačkim nebom? Odgovor potražite u ovome zanimljivom tekstu koji će vam ponuditi neke od mogućnosti.
NLO - nepoznati leteći objekti
Zašto u svemiru olovo pada jednako brzo kao i pahuljica perja - Ili: tko ima pravo, Newton ili Einstein?
Škrinjica 6
Sjajan tekst o tome kako su dva velika čovjeka različito tumačila i objašnjavala silu gravitacije, a i dan danas koristimo njihove "umotvorine" podjednako.
Najnovija otkrića "Voyagera-2"
Škrinjica 0
"Voyager 2" jedna je od samo četiri svemirske letjelice što su se "otisnule" kroz asteroidni pojas i, nastavile letjeti prostorom u kojem kruže vanjski planeti našeg sistema. Ostale tri letjelice su "Pioneer 10", "Pioneer 11".
Povodom iznenadne pojave kometa na nebu - Čija je repatica?
Škrinjica 0
Neki još uvijek pamte veliku strku oko toga jesu li astronomi-amateri otac i sin s otoka Iža, otkrili komet i hoće li on nositi ime nekoga od naših ljudi.
Za astronome amatere
Škrinjica 0
Kako su nekada astronomi amateri s veoma skromnom opremom snimali zviježđa te kako je izgledao prilaz američke svemirske letjelice Mariner 10 planetu Merkuru, pročitajte u Škrinjici.
Astronomi u Virovitici
Astronomski putopis: Pustinja Blaca
Škrinjica 0
Pustinja Blaca-otok Brač. Veliki plakat sa slikom "pustinje" odavno je već zaboravljen na zidu zagrebačke Zvjezdarnice, kao i priča koja stoji iza njega. Nedavno smo krenuli tragom tog starog plakata
Mjesec i vrijeme
Škrinjica 0
Utječe li Mjesec na vrijeme, koja su sve pučka pravila o vremenu i Mjesecu određivala nekada život ljudi, opisao je poznati meteorolog Milan Sijerković
Prve studije Mjesečeva materijala što ga je donijela posada "Apola-11"
Škrinjica 0
Kada su se prvi ljudi vratili s Mjeseca, sa sobom su donijeli dvije hermetički zatvorene aluminijske kutije s oko 27 kilograma dragocjenog tereta - mjesečevog kamenja i prašine. Evo kako je to bilo.
Život - najveća zagonetka svemira