Mediji - Škrinjica

Nalazite se u pregledu svih članaka iz rubrike Mediji / Škrinjica
Repatice u povijesti - Noć kada se čekao smak svijeta...
Škrinjica 0
Praznovjerja i strah od propasti svijeta traju valjda otkad je čovjeka. Bijeg od stvarnosti i traženja istine o prirodnim pojavama, potisnuo je vremenski slijed mnogih događaja u istraživanju prirode.
Svemirske letjelice u susret Halleyu
Škrinjica 0
Nikada do sada prema jednom drugom nebeskom tijelu nisu upućene letjelice na čijim je uređajima radio tako velik broj zemalja. Na ovom projektu niz zemalja ujedinio je svoje znanstveno-tehničke potencijale.
Noć kad se čekao smak svijeta
Škrinjica 0
Što su pisale zagrebačke novine 1910. godine o prolazu Zemlje kroz rep Halleyeva kometa? Svibnja 1910. godine napetost među stanovništvom svijeta neprestano je rasla u očekivanju da li će Zemlja doživjeti dan 19. svibnja...
Zvjezdarnica u svemiru
Škrinjica 0
Teleskop i oprema započeli su svoj put iz Perkin-Elmerovih radionica u Connecticutu prema Lockheedu u Californiji. Put su prevalili u velikom transportnom avionu, pakirani u dvanaesttonskom specijalnom kontejneru.
Tamo gdje je nebo uvijek vedro
Škrinjica 0
Zagrebački planetarij smješten je u zgradi Tehničkog muzeja jer nije bilo moguće smjestiti ga u prostorije Popovog tornja gdje se nalazi Zvjezdarnica. Planetarij je tipa Zeiss, a nabavilo ga je Hrvatsko prirodoslovno društvo.
Zanimljivosti iz astronomije
Škrinjica 0
Mjesec, vidimo pod kutem od oko pola stupnja. Zemlja je četiri puta veća promjerom od Mjeseca, što znači da se Zemlja s Mjeseca vidi pod kutem od oko dva stupnja. Sada se postavlja pitanje: "Što se može vidjeti, na Zemlji s Mjeseca?".
Kometi
Škrinjica 0
Ovo je priča o kometima - usamljenim lutalicama Sunčevog sustava, tajnovitim putnicima po bespućima iza zadnjih planeta, čudacima čiji je dom daleko u tami, gdje je Sunce tek jedna od sjajnih zvijezda.
Prva žena u otvorenom svemiru
Škrinjica 0
Ova misija sadržavala je nekoliko svemirskih "premijera" pa zbog toga zaslužuje i poseban osvrt. Svetlana Savicka prva je žena koja je po drugi put poletjela u svemir.
Glavonožac - dokaz promjena u sustavu Zemlja-Mjesec
Škrinjica 0
Nedavno je u međunarodnim znanstvenim časopisima ponovo oživjela hipoteza da je Mjesec prije 400 milijuna godina bio puno bliži Zemlji, a obilazio je tri puta brže nego danas.
Nebeske iluzije
Škrinjica 0
Velik broj ljudi i danas - čak gotovo pet stoljeća poslije Kopernika - i ne sluti koliki se naivni prividi i kolike varljive iluzije skrivaju pred našim očima, kad promatramo zanimljivosti zvjezdanog neba.
Laseri u astronomiji i astronautici
Škrinjica 0
Malo ljudi zna što je to zapravo laser. Većina ga zamišlja kao neko neobično oružje velike snage, kako ga uostalom i prikazuju naučno-fantastični filmovi i romani.
Uran - osobenjak među planetima
Škrinjica 0
Novom planetu je trebalo dati ime. Herschel je kao otkrivač predložio naziv Georgium Sidus, u čast engleskog kralja Georga III. Naziv se do polovine 19. stoljeća zadržao jedino u Engleskoj u nešto izmijenjenom obliku - The Georgian.
Asteroidi
Škrinjica 0
Do unazad dva stoljeća, sve do slučajnog otkrića planeta Urana, granice poznatog Sunčevog sustava protezale su se do staze Saturna. Planet Saturn, poznat po svom veličanstvenom prstenu, predstavljao je posljednji od šest tada poznatih velikih planeta Sunčevog sustava.
Grmljavina iz svemira
Škrinjica 0
Nakon višetjednih analiza Jocelyn Bell je primijetila jedan neobičan zapis. Nije bio nalik ni treperenju ni lokalnoj smetnji. Međutim, držao se nebeskih koordinata! To je značilo samo jedno - dolazio je ravno iz svemira.
Simfonije iz svemira
Dvije zemaljske Venere na Veneri
Škrinjica 0
"Vrući susreti" Venere-13 i Venere-14 s najsjajnijom "zvijezdom" neba - Kako je tekao put do planeta Venere? Signale s aparata primao je matični dio letjelice koji je nadletio Veneru.