Mediji - Škrinjica

Nalazite se u pregledu svih članaka iz rubrike Mediji / Škrinjica
Godina Sunčevog maksimuma
Škrinjica 0
Najranije poznati oblik Sunčeve aktivnosti predstavljaju Sunčeve pjege. Prvi ih je dalekozorom opažao Galileo 1612. godine. Pjege su mjesta u fotosferi gdje na površinu izbija tok magnetskog polja.
Vidjeli smo južno nebo
Škrinjica 0
Noćna svježina zamijenila je dnevnu jaru afričkog podneblja i gotovo da je već neugodno u kratkim rukavima. Južni Križ pojavio se iznenada. Kao da ga je netko rukom objesio na nebo.
Pomrčina Sunca - Kenija, 16.II.1980.
Škrinjica 1
Astronomska ekipa zagrebačke Zvjezdarnice i Astronomskog društva SRH uputila se u Keniju na promatranje potpune pomrčine Sunca.
Kako će izgledati zvjezdano nebo nakon 100000 godina?
Škrinjica 0
Premda dugo razdoblje u povijesti čovjeka, 100000 godina je samo zrnce pijeska u pješčanom satu svemirskog vremena.
Zašto svemir tako zagonetno "šuti"?
Škrinjica 0
Današnji i realni "veliki upitnik Kozmosa" je ono iskonsko pitanje čovjekovo koje požudno traži odgovor - zašto nam se "svemirci", ako ih negdje ima, dakle, ipak ne javljaju?"
Oči Voyagera otkrile neslućene činjenice
Škrinjica 0
Novost, koja je stručnjacima zaustavila dah, kad su je spazili na slikama primljenim preko "Voyagera 1" bila je - Jupiter ima prsten!
Tri desetljeća Mount Palomara
Škrinjica 0
Kada se govori o povijesti opservatorija Mount Palomar ne može se mimoići ime George Ellery Halea, čije brončano poprsje i danas stoji pred kupolom orijaškog reflektora.
Jednostavan stativ za astrofotografiju
Škrinjica 0
Zanimljivi tekst o tome kako napraviti jednostavan mehanizam za fotoaparat kojime možemo snimati zvjezdano nebo, bez skupih investicija.
Skylab je ipak pao
Škrinjica 0
Raspadanje letjelice počelo je već nad otokom Ascension u Atlantiku, a glavnina dijelova pala je oko 700 kilometara istočno od grada Pertha na zapadnoj obali Australije.
Nove spoznaje o Jupitru i njegovoj brojnoj "obitelji"
Škrinjica 0
Od izuzetnog je značenja što su stručnjaci mogli usporediti najnovije snimke Jupitera s onima koje su poslale sonde "Pioneer" 1973. i 1974. godine.
"Homo Ludens" kreće u svemir...
Škrinjica 0
Kao pripadniku "carstva živih bića" na ovom našem planetu čovjeku je dano lijepo znanstveno ime - "Homo sapiens" što na latinskom znači "umni čovjek".
Pronađen novi zapis o supernovoj iz godine 1054?
Škrinjica 0
Do sada zanemaren izvještaj Ibn Butlana nalazi se u njegovoj biografiji, odnosno u jednoj staroj liječničkoj enciklopediji, sastavljenoj oko 1242. godine.
Postoji li "novi" Mjesečev krater?
Škrinjica 0
Godina je 1178., a opis dolazi iz kronike Gervasea Canterburyskog koji je u prikazu te godine zapisao da je događaj promatralo nekoliko redovnika zakletih na istinu svojih kazivanja.
Zanimljivosti o skafanderu i Plutonovom satelitu
Škrinjica 0
U Škrinjici vam donosimo tekstove o modernom svemirskom odijelu u koje se ulazi kroz otvor na leđima, a tu je i tekst koji govori o otkriću Plutonovog prirodnog satelita.
Svemirska odijela
U svemiru - zvjezdarnica
Škrinjica 0
Stručnjaci NASA-e nedavno su objavili da ozbiljno razmišljaju o upućivanju u svemir teleskopa sa zrcalom promjera 2,4 metra.