Mediji - Škrinjica

Nalazite se u pregledu svih članaka iz rubrike Mediji / Škrinjica
Zanimljivosti iz prošlosti astronautike
Škrinjica 0
1977. godine Sovjetski Savez lansirao je satelit "Kozmos 936" u kojemu se nalazilo tridesetak eksperimentalnih miševa, a NASA-ina raketa raznijela je ESA-in telekomunikacijski satelit "Orbital Test Satellite".
Usporedba vremenskih prilika na Marsu i na Zemlji
Škrinjica 0
Kako je Marsova površina pokrivena uglavnom zrncima željeznog oksida, ona ima crvenu boju, a za vrijeme oluja vjetar uzvitla debeli sloj te crvene prašine.
Novosti i zanimljivosti iz astronomije i astronautike
Škrinjica 0
Orbitalni modul "Viking 2" u orbiti oko Marsa, poslao je seriju fotografija Marsovog prirodnog satelita Fobosa, NASA je prekinula radio-vezu s istraživačkim stanicama na Mjesecu, a Gustav Kren je snimio golemu grupu pjega na Suncu.
Opservatorij Hvar
Škrinjica 0
Geodetskog fakulteta Sveučilišta u Zagrebu (Povodom 5-godišnjice njegova rada). Opservatorij je opremljen najsuvremenijim instrumentarijem za sva područja svog znanstveno-istraživačkog rada.
Milutin Milanković i ledeno doba
Škrinjica 0
Otprilike jedna dvijemilijardinka Sunčeve snage zračenja udara o treći planet sistema - Zemlju. Ta je dvijemilijardinka zanimala Milankovića.
Upoznajte Gabrijela Divjanovića
Škrinjica 0
Danas, 22. ožujka 2013. godine obilježava se 100. godišnjica rođenja Gabrijela Divjanovića, u javnosti poznatoga kao neumornog popularizatora astronomije. No, naš Gabro bio je puno više od toga!
Novi glasnici svemirskih događanja
Škrinjica 0
Izvještaj, što ga je inžinjer Karl Jansky podnio, bio je neobičan, nesvakidašnji i u tadašnjoj praksi eksperimentiranja sasvim neočekivan. Njegov zadatak sastojao se u otkrivanju šumova ili smetnji, što se javljaju u radio-prijemnicima.
30-godišnjica letećih tanjura
Škrinjica 0
Arthur C. Clarke je svojevremeno o toj temi rekao: "NLO nam ne kazuju apsolutno ništa o razumu negdje na drugom mjestu svemira, ali oni dokazuju kako je malo razuma na Zemlji".
Poruka Zemljana svemiru
Škrinjica 0
I kao što brodolomniku na pustom otoku bacanje boce u more jača nadu da će se možda tako spasiti, i mi, Robinzoni na planetarnom otoku pomoću ovakvih poruka jačamo u sebi još maglovito vjerovanje da nismo sami u svemiru.
Koliko su daleko zvijezde?
Škrinjica 0
Za zemaljske potrebe sasvim je dovoljna mjera kilometar ili metar. Pješice, išli bismo danima da prevalimo udaljenost od recimo 100 km, avionu za to treba nekoliko minuta leta, svemirskom brodu desetak sekundi.
Moj odgovor Erichu von Dänikenu (Brodovi "dolaze" - a svemirci nam se ne javljaju!)
Škrinjica 0
Osvrt Gabrijela Divjanovića na Dänikenove tvrdnje da smo potomci nekakvih "bogova-astronauta".
Galileo Galilei
Škrinjica 0
Tko je bio slavni Galileo Galilei, je li on otkrio prvi teleskop, što je Galileo vidio na nebu, kako je završio i još neke činjenice o životu tog čovjeka pročitajte u ovome članku.
Carl Sagan popularizator astronomije №1
Škrinjica 0
TV serija "Kozmos" držala je tjednima publiku, izazvala je zanimanje nezapamćeno za neku znanstveno-popularnu seriju. TV serija i istoimena knjiga pružili su priliku i našoj publici da se upozna s tim danas nesumljivo popularizatorom astronomije broj 1.
Vijesti s Marsa - "Viking" na površini "crvenog planeta"!
Škrinjica 0
Vraćamo se u 1976. godinu i podsjećamo kako je izgledalo spuštanje Vikingovog landera na Mars.
Pred dolazak "Vikinga" na Mars: Što znamo o "crvenom planetu"?
Škrinjica 0
Kako su tekle pripreme i iščekivanje za prvo spuštanje američkih letjelica za istraživanje Marsa, tipa Viking 1 i Viking 2.