Mediji - Škrinjica

Nalazite se u pregledu svih članaka iz rubrike Mediji / Škrinjica
Kad "zmaj" proždire Sunce...
Škrinjica 0
Zanimljivosti o pomrčinama Sunca, kako nastaju, koliko vrsta ima, kako se vide, crtice iz povijesti pomrčina...
Ignoramus et ignorabimus(?)
Škrinjica 0
"Ignoramus et ignorabimus" - na latinskom: "Ne znamo i (nikada) nećemo znati". Priča je to o strelovitom razvoju čovjeka, njegovoj prošlosti, sadašnjosti ali i dalekoj budućnosti.
Zapisi seizmometara na Mjesecu
Škrinjica 0
Ako ste se pitali ima li na Mjesecu potresa i kakvi su, onda je ovaj osvrt iz sedamdesetih godina prošlog stoljeća, baš za vas.
Istina o letećim tanjurima
Škrinjica 0
Što se to 28. listopada 1975. godine događalo nad zagrebačkim nebom? Odgovor potražite u ovome zanimljivom tekstu koji će vam ponuditi neke od mogućnosti.
NLO - nepoznati leteći objekti
Zašto u svemiru olovo pada jednako brzo kao i pahuljica perja - Ili: tko ima pravo, Newton ili Einstein?
Škrinjica 6
Sjajan tekst o tome kako su dva velika čovjeka različito tumačila i objašnjavala silu gravitacije, a i dan danas koristimo njihove "umotvorine" podjednako.
Najnovija otkrića "Voyagera-2"
Škrinjica 0
"Voyager 2" jedna je od samo četiri svemirske letjelice što su se "otisnule" kroz asteroidni pojas i, nastavile letjeti prostorom u kojem kruže vanjski planeti našeg sistema. Ostale tri letjelice su "Pioneer 10", "Pioneer 11".
Povodom iznenadne pojave kometa na nebu - Čija je repatica?
Škrinjica 0
Neki još uvijek pamte veliku strku oko toga jesu li astronomi-amateri otac i sin s otoka Iža, otkrili komet i hoće li on nositi ime nekoga od naših ljudi.
Za astronome amatere
Škrinjica 0
Kako su nekada astronomi amateri s veoma skromnom opremom snimali zviježđa te kako je izgledao prilaz američke svemirske letjelice Mariner 10 planetu Merkuru, pročitajte u Škrinjici.
Astronomi u Virovitici
Astronomski putopis: Pustinja Blaca
Škrinjica 0
Pustinja Blaca-otok Brač. Veliki plakat sa slikom "pustinje" odavno je već zaboravljen na zidu zagrebačke Zvjezdarnice, kao i priča koja stoji iza njega. Nedavno smo krenuli tragom tog starog plakata
Mjesec i vrijeme
Škrinjica 0
Utječe li Mjesec na vrijeme, koja su sve pučka pravila o vremenu i Mjesecu određivala nekada život ljudi, opisao je poznati meteorolog Milan Sijerković
Prve studije Mjesečeva materijala što ga je donijela posada "Apola-11"
Škrinjica 0
Kada su se prvi ljudi vratili s Mjeseca, sa sobom su donijeli dvije hermetički zatvorene aluminijske kutije s oko 27 kilograma dragocjenog tereta - mjesečevog kamenja i prašine. Evo kako je to bilo.
Život - najveća zagonetka svemira
Škrinjica 0
Je li moguć život na drugim svjetovima, drugačiji od onoga kakvog mi poznajemo, drugačiji od svega što smo do sada vidjeli? Odgovor na to pitanje pokušao je dati Gabrijel Divjanović davne 1970. godine. Pročitajte ga...
Posljednji dani svemira
Škrinjica 1
Kako će izgledati svemir u nepojmljivo dalekoj budućnosti? Kada je i kako nastao naš svijet, kada će i kako skončati? Ne samo naš svijet, Zemlja, planet na kojem živimo već sveukupan svemir, sve zvijezde, galaktike, sve što vidimo na nebu odnosno dokle sežu pogledi naših teleskopa.
Riješena vjekovna zagonetka golemog Mjeseca na horizontu
Škrinjica 0
Zašto nam se Mjesec pri horizontu ipak pričinja većim, iako logično moramo zaključiti da bi on tada trebao izgledati manji?
Želja za vlastitom zvjezdarnicom
Škrinjica 0
Istrgnimo koju stranicu iz knjige života i rada astronomskih društava. Poslužit ćemo se izvještajima, sjećanjima o prijeđenom putu i dojmovima koje smo stekli u osobnim kontaktima.