HISTRION-i ovog vikenda polijeću iz Pule

Dvije bespilotne letjelice kreću na put u bliski svemir. Ne propustite ovaj događaj, a ako ste blizu, dođite osobno i pratite lansiranja na licu mjesta!

HISTRION-i su spremni i samo čekaju lansiranje. © Ljubaznošću: Marino Tumpić

Ove subote, 08. srpnja 2017. godine, iz Pule u područje bliskog svemira polijeću bespilotne letjelice izrađene u sklopu Istarskog svemirskog programa kojeg provodi Astronomska udruga Vidulini sa svojim članovima, suradnicima i partnerima. Polijetanje (lansiranje) sondi izvršiti će se s poljane ispred Industrijsko obrtničke škole Pula na Vidikovcu, za ovu prigodu interno nazvanoj "Svemirska luka Herman Potočnik, Pula". Događanje je otvoreno za javnost i medije.

Priča o Hermanu Potočniku Noordungu nalazi se naslikana na fasadi.
© Ljubaznošću: Marino Tumpić
Neposredna predlansirna događanja započinju u 11:00 sati i to je vrijeme za dolazak svih znatiželjnika i medija koji žele uživo nazočiti lansiranju. U 12:00 sati polijeće sonda HISTRION 6, a u 12:15 sati polijeće sonda HISTRION 5. Prema planu leta obje sonde će nakon leta kroz troposferu, proći kroz tropopauzu te ući u stratosferu, a pri prelasku Armstrongove granice (20.000 m + 1 m) nalazit će se u području koje je definirano kao područje bliskog svemira. Nakon završetka višesatne misije, sonde će sletjeti (prema simulacijama na more u Kvarneru), a zatim će ih spasilački timovi pronaći, preuzeti i dopremiti njih i njihov teret u radionice i laboratorije na obradu podataka i eksperimenata.

Zona leta sondi HISTRION 5 i 6. © Ljubaznošću: Marino Tumpić
Okružje u kojemu će se tijekom misije nalaziti sonde je smrtonosno za čovjeka; temperature od -60° i niže, atmosferski pritisak praktično nepostojeći, gustoća zraka dovoljna samo za mjerenje osjetljivim senzorima, zračenja više od stotinu puta jača od onih na razini mora, let iznad zaštitnog ozona... samo su neki od izazova za tehniku i eksperimente koji se nalaze u letjelicama. Primjerice, na beživotnom Marsu bi ovim sondama bilo kudikamo lakše preživjeti misiju!

Podjela Zemljine atmosfere. © Ljubaznošću: Mariino Tumpić
HISTRION 6 je astrobiološka sonda, a HISTRON 5 tehnička sonda. Sa obje sonde kontrolni centar će u svakom trenutku imati dvosmjernu radio vezu tijekom cijelog trajanja misije. Više o korisnom teretu, tehničkim parametrima, ljudima i institucijama koje su uključene u planiranje, izradu, lansiranje te obradu i evaluaciju podataka u sutrašnjem tekstu. Ekipa Istarskog svemirskog programa zahvaljuje svim članovima, suradnicima i partnerima, a posebice Gradu Puli na razumijevanju i potpori misija HISTRION 5 i 6.

Učenici s HISTRION-ima. © Ljubaznošću: Marino Tumpić
Markirajte u vašim planerima ovu subotu od 11:00 do 12:30 sati, povedite sobom djecu, roditelje, prijatelje i postanite dio budućnosti i povijesti Pule. Herman Potočnik (alias Robert Noordung, naš sugrađanin i čovjek čije ime nosi krater na Mjesecu) zacrtao je svemirska putovanja još prije stotinu godina. Vrijeme je da odemo tamo gdje pripadamo - u svemir. Lansiranje bespilotnih letjelica HISTRION 5 i 6 dio je tog puta i nastojanja.