Problem svemirskog otpada

Kada nekoliko većih sudara, zbog gustoće objekata u niskoj Zemljinoj orbiti, izazove niz novih, uvećava se količina opasnog otpada u orbiti.

Svemirskog smeća u Zemljinoj orbiti ima na desetke tisuća komada...

Nagomilavanje svemirskoga otpada predstavlja ozbiljan problem. Američko Nacionalno istraživačko vijeće (NRC) je 2011. godine izradilo studiju kojom je upozorilo NASA-u da mora prihvatiti novi strateški plan kako bi se suočila s rizikom koji predstavljaju komadi otpada u orbiti oko planeta Zemlje. Otpad koji uglavnom čine stari generatori i sateliti postiže brzinu i do 30 tisuća km/h. Njegovim nagomilavanjem povećava se mogućnost Kesslerovog sindroma na koji je još davne 1978. godine upozorio znanstvenik Donald J. Kessler.

Svemirski se otpad svakodnevno povećava. © Ljubaznošću: ESA
Kesslerov sindrom je pojava koja nastaje kada nekoliko većih sudara, zbog gustoće objekata u niskoj Zemljinoj orbiti, izazove niz novih uvećavajući tako količinu opasnog otpada u orbiti. Nacionalno istraživačko vijeće sugerira da otpad i krhotine, osim što mogu uništiti vrijedne satelite, mogu izazvati i fatalne posljedice. Dr. Heiner Klinkrad, iz Europske svemirske agencije, pojasnio je da materijal od desetak centimetara može uništiti neku letjelicu, kao što i onaj od jednog centimetra može oštetiti ili onesposobiti ispravan satelit.

Ono što ne sagori u atmosferi, pada na Zemlju i postaje opasnost za ljude i životinje.