Recesija zahvatila i misije na Mars

Prema svemu sudeći NASA-ina letjelica MAVEN čije se lansiranje planira krajem 2013. godine, biti će posljednja istraživačka misija prema Marsu za neodređen niz godina.

Mars krije puno tajni koje treba istraživati
Broj otvaranja1996

Recesijsko kresanje NASA-ina proračuna izbacilo je iz igre Marsove orbitere, landere i rovere koji su bilo samostalno, bilo u suradnji s Europljanima bili planirani do kraja desetljeća. U tom svjetlu jasno je kako Europa ne može samostalno provesti složene (čitaj skupe) misije k crvenom planetu. Uzevši u obzir i nedavni neuspjeh ruske misije Phobos-Grunt, Zemljani su osuđeni na desetljeće stagnacije istraživačkih misija na Mars. Doduše, u ovom trenutku k Marsu leti rover Curiosity od kojega se očekuju veliki znanstveni rezultati, no tračak opreza u uspjeh ove misije predstavlja potpuno novi sustav amarsiranja koji će se sada po prvi puta iskušati u praksi! Istina je i da rover Opportunity još uvijek radi i istražuje Marsovo tlo, no samo je pitanje vremena kada će taj robot otkazati (sjetimo se da je njegov radni vijek bio tri mjeseca, a danas je taj normativ prijeđen za više od trideset puta!). U Marsovoj orbiti nekoliko je letjelica no i njima je radni vijek istekao ili će se to uskoro dogoditi. Financijska kriza diljem svijeta uzima tako danak i u svemirskim istraživanjima. Gotovo je nestvarno da jedan ili dva nevidljiva strateška bombardera koštaju znatno više i od najsloženijih međuplanetarnih letjelica... Što reći?

MAVEN posljednja misija k Marsu za neko duže vrijeme