Uspješna simulacija leta ruskog svemirskog broda Federacija

Simulator svemirskog broda Federacija skupa sa kozmonautima položio ispit. Kozmonauti, tehničari, inženjeri i medicinsko osoblje uspješno proveli sedamnaestodnevni eksperiment.

Posada simulirane misije Federacija. © Ljubaznošću: Sputnik / Maksim Blinov

U sklopu programa SIRIUS (Scientific International Research In Unique Terrestrial Station) ruski su kozmonauti, tehničari, inženjeri i medicinsko osoblje uspješno proveli sedamnaestodnevni eksperiment koji se odvijao u Moskvi. Šestero "kozmonauta" boravilo je to vrijeme u zatvorenom simulatoru svemirske misije do Mjeseca i natrag. Virtualni kozmonauti  ispitali su mobilni simulator svemirskog broda nove generacije pod nazivom "Federacija", uspješno proveli sve faze "leta" od lansiranja, spajanja, odvajanja i povratka na Zemlju.

Shematski prikaz svemirskog broda Federacija. © Ljubaznošću: SPUTNIK
Eksperimentom je rukovodio Moskovski Institute of Biomedical Problems ruske akademije znanosti, a tijekom istog istraživano je i ponašanje posade na stres i nepredviđene situacije u svemiru za vrijeme dugotrajne međuplanetarne svemirske misije. Zanimljiv je bio sastav posade Federacije, tri muškarca i tri žene; Anna Kikina, Elena Lukitskaya, Natalia Lysova, Ilya Rukavishnikov, Mark Serov i jedini stranac njemačkog državljanstva Viktor Fetter.

Članovi simulirane misije svemirskog broda Federacija. © Ljubaznošću: © Sputnik / Maksim Blinov
Federacija je nova klasa svemirskih brodova porijeklom iz Rusije, znatno veća i kapacitetnija od sadašnjih Soyuza. U svemir će do Zemljine orbite ali i prema Mjesecu, u dužim svemirskim misijama moći ponijeti četvero do petero kozmonauta, s autonomijom neprekidnog leta više od 30 dana ili preko godine dana boravka u svemiru spojen na ISS ili buduću Mjesečevu orbitalnu postaju. Prvi let Federacije ne očekuje se prije 2021. godine, a po nekim izvorima ne prije 2023. godine.