Robot opet pronašao sferule na Marsu

NASA-in robot Opportunity pronašao je na Marsu, na lokaciji Cape York (Endeavour krater) mikroskopske tvorbe nalik na kuglice koje su od milja nazvane - "borovnicama".

Neobične kuglice na površini Marsa. © Ljubaznošću: NASA

Prije osam godina NASA-in robot Opportunity pronašao je na Marsu mikroskopske tvorbe nalik na kuglice koje su od milja nazvane - "borovnicama". Upitno je kako su te strukture nastale, s vremenom pale su u zaborav javnosti ali i ostale misterij za znanstvenike. U međuvremenu rover Opportunity proputovao je tridesetak kilometara po Marsovom tlu, a na lokaciji Cape York (Endeavour krater) gdje se sada nalazi, naišao je na novu koloniju borovnica, ovaj put znatno većih i brojnijih. Znanstvenici upravo rade analize "marsovskog voća" iako će pitanje kako i zašto su te sferule nastale najvjerojatnije ponovo ostati bez pravog odgovora. Jasno je samo kako se novopronađene borovnice razlikuju od onih otprije osam godina.

Mnoštvo sferula za koje znanstvenici ne znaju točno kako su nastale. © Ljubaznošću: NASA
Promjer kuglica je tek par milimetara, pretpostavlja se kako su ove tvorbe nastale zgrušavanjem vode i minerala te zapravo upućuju na vlažnu sredinu koja je nekada karakterizirala Marsovo tlo. Moguće je kako su "borovnice" u tijesnoj vezi s naslagama ilovače čije prisustvo je krajnje zanimljivo jer govori u prilog dokazima kako je na crvenom planetu nekada postojala tekuća voda i to dovoljno dugo vremena da bi se mogao razviti život. Ipak, kako u znanosti nije sve samo crno-bijelo, istraživanjima na Zemlji jasno je dokazano kako ilovača ne mora nužno nastati djelovanjem vode već i kao posljedica vulkanske aktivnosti. Tko zna na kakva će sve "voća i čuda" roboti naići na Marsu prije nego se tamo pojavi prvo pravo stablo nekog pravog voća, makar i porijeklom sa Zemlje. Biti će to jedno novo doba, doba koje danas možemo samo sanjati.