Besplatan put na Mars - krenite odmah

Srijeda, 15. rujna 2010. u 13:12 sati

Želite putovati negdje daleko, negdje gdje vas turističke agencije još barem više od stotinu godina neće moći odvesti? Uključite se u NASA-inu kampanju pod nazivom "Send your name to Mars" i otputujte krajem 2011., zajedno s njihovim novim roverom Curiosity, na milijune i milijune kilometara udaljeni planet Mars. Sve što vam je za to potrebno već imate čim čitate ovaj tekst; računalo i veza na internet.

Rover Curiosity u laboratoriju za vrijeme sklapanja. ©Image Credit: NASA

Prije nešto više od desetak godina svemirske agencije diljem svijeta započele su u sklopu obveznih edukacijskih aktivnosti koje moraju pratiti svaki znanstveni projekt prakticirati internet projekte tipa "Pošalji moje ime...". Osnova takvog projekta je namjera da se znanost i istraživanja približe medijima i javnosti. Svaki pojedinac može sudjelujući u projektu ponešto i naučiti.

Prvi korak ka dobivanju potvrde o sudjelovanju u misiji rovera Curiosity

Izgled potvrde o sudjelovanju u misiji Curiosity

U konkretnom slučaju riječ je o novoj generaciji robotičkih pokretnih istraživača na kotačima (popularni roveri) čiji je sadašnji predstavnik upravo Curiosity, ranije znan pod radnim nazivom Mars Science Laboratory. Njegovo se lansiranje planira za kraj naredne godine, a na sebi će nositi i mali mikročip u koji će se pohraniti stotine tisuća ili i više imena pojedinaca diljem svijeta.

Umjetnički prikaz spuštanja rovera na površinu Marsa

Želite li da vaše ime putuje na Mars i tamo ostane na roveru Curiosity, potrebno je da u obrazac koji se nalazi na stranici Mars Science Laboratory: Send Your Name to Mars, upišete tražene podatke i pošaljete ih NASA-i. Odmah iza toga dobiti ćete potvrdu o sudjelovanju koju možete ispisati pisačem ili snimiti na računalo. Na samim stranicama misije možete pogledati tehničke, znanstvene i druge specifikacije te ciljeve misije, uostalom to se i očekuje od sudionika projekta.

Rover Curiosity na testiranju pogonskog sustava

Sam rover pogonjen je nuklearnim reaktorom čiji je životni vijek 14 godina. Preko 900 kg masivan rover, dužine 2.7 m sa šest pogonskih kotača i 80 kg znanstvene opreme trebao bi sletjeti na planet Mars tijekom kolovoza 2012. U ovom trenutku rade se završne pripreme i opremanje rovera te testiranje svih komponenti kao cjeline.
Uzmite kartu za Mars!