HISTRION-i 5, 6 i 7

HISTRION 7. © Ljubaznošću: Marino Tumpić

Osmog dana mjeseca srpnja 2017. godine sa "Svemirske luke Herman Potočnik", Pula, nešto iza podneva, u bliski svemir lansirane su dvije bespilotne letjelice Astronomske udruge Vidulini, HISTRION 5 i HISTRION 6. U potpori njihove misije sudjelovala je i treća bespilotna letjelica - HISTRION 7. Ove misije realizirane su u sklopu Istarskog svemirskog programa - Prvog hrvatskog svemirskog programa koje provodi Astronomska udruga Vidulini sa svojim članovima, suradnicima, partnerima i pokroviteljima.

Misija HISTRION-a 5 djelomično je uspješna. Letjelica je uspješno lansirana, kontakt s njom izgubljen je nedugo po lansiranju, pronađen je njezin balon u predviđenom rajonu slijetanja no ne i sama sonda za kojom je i dalje u tijeku potraga. HISTRION 6 s astrobiološkim, društveno-sociološkim i medicinskim eksperimentima te pratećom tehničkom podrškom u cijelosti je odradila sve planirane zadatke. Letjelica za potporu i ispitivanje "lakih tehnologija" HISTRION 7 odradila je dio svojih zadataka i dala nam značajne i vrijedne povratne informacije.

Gledano u cijelosti, sve tri letjelice odradile su uspješno veći ili manji dio planiranih aktivnosti (HISTRION 5 i HISTRION 7) odnosno u cijelosti ispunila očekivanja (HISTRION 6). Nakon evaluacije ovih misija slijedi priprema i lansiranje novih letjelica. Moguće je da HISTRION 8 i 9 u bliski svemir polete u jako bliskoj budućnosti s mnoštvom noviteta iz tehničke domene.