LUNA 2020 Mjesečev tehničko pokazni kompleks

Istarska tehničko pokazna misija na Mjesec stala na noge. Do kraja aktualne školske godine, LUNA 2020 biti će energetski neovisna i opremljena prvim setom opreme.

Konstrukcija landera. © Ljubaznošću: Marino Tumpić

Istarski svemirski program u svojim radnim zadacima ima i izradu složene tehničko-pokazne svemirske misije na drugo nebesko tijelo - Mjesec. Projekt je nazvan LUNA 2020, a cilj je formiranje operativnog tehnološkog demonstratora koji podrazumijeva izradu makete lansirne rampe s raketom (u umanjenom mjerilu) te orbitera, landera i rovera kao operativnih tehničkih cjelina.

Dio noge landera. © Ljubaznošću: Marino Tumpić

Timski rad. © Ljubaznošću: Marino Tumpić

Učenici s prof. Basarom uz kostur landera. © Ljubaznošću: Marino Tumpić
Prva etapa izrade LUNA 2020 kompleksa gradi se u Industrijsko obrtničkoj školi u Puli. Projekt je u suradnji Industrijsko obrtničke škole Pula i Astronomske udruge Vidulini  započet prošle školske godine. Nakon osmišljavanja misije i izrade tehničke dokumentacije, pristupilo se izboru materijala te gradnji nosive konstrukcije landera i orbitera. Na prvi dan proljeća (20.03.2018.) učenici I/a razreda s profesorom Draganom Basara, zgotovili su poslove na nosivoj konstrukciji landera i orbitera.

Konstrukcija budućeg landera. © Ljubaznošću: Marino Tumpić

Učenici montiraju konstrukciju landera. © Ljubaznošću: Marino Tumpić

Složna ekipa može napraviti i mjesečev lander. © Ljubaznošću: Marino Tumpić
Mjesečev lander stao je na noge, kaže prof. Basara. Sada slijedi implementacija energetskog bloka (fotonaponski paneli, akumulatori, regulator napajanja, pretvarač napona...) te ugradnja računala, a zatim i drugi moduli te senzorika i optoelektronika. Do kraja aktualne školske godine, LUNA 2020 biti će energetski neovisna i opremljena prvim setom opreme. LUNA 2020 u svojoj biti skup je interakcija između obrazovanja, znanosti, tehnologija i gospodarstva s otvorenim pristupom prema medijima i javnosti, izjavio je Marino Tumpić, voditelj Istarskog svemirskog programa.

Kompletiranje noseće konstrukcije landera. © Ljubaznošću: Marino Tumpić

Učenici su pazili na svaki detalj. © Ljubaznošću: Marino Tumpić

Lander će biti vrlo stabilan. © Ljubaznošću: Marino Tumpić
Patrik Ušić, Marko Stojan (autolimari) Marin Radošević, Matej Živolić, Andrej Bačac, Antonio Sivonjić i Entoni Zirdum (CNC operateri) učenici su I/a razreda koji rade na ovom dijelu projekta LUNA 2020. Pomoć pri nabavci i opremi pružili su gospodarstvenici i to Amortizeri Roby sa Velog Vrha, Korado gumi servis sa Medulinske ceste te Tehnomont bravarija, direktor Sean Lisjak.