Progress MS-07 nakon odgode, uspješno lansiran

Nakon odgode lansiranja svega nekoliko sekundi prije paljenja raketnih motora u četvrtak, raketa je danas napokon lansirana.

Lansiranje Soyuza prema Međunarodnoj svemirskoj postaji. © Ljubaznošću: Roscosmos

Nešto prije podneva po našem vremenu, ruski bespilotni transportni brod Progress MS-07 uspješno je danas (subota, 14. listopada), nakon dva dana tehničkih provjera, lansiran prema Međunarodnoj svemirskoj postaji. Raketa Soyuz 2.1a poletjela je u 10:46 sati (GMT+2) sa ruskog kozmodroma Baikonur u Kazahstanu, a teretni brod spojiti će se sa ISS-om ponedjeljak u 13:09 sati po našem vremenu (GMT+2).

Lansiranje rakete s Progressom je izvršeno. © Ljubaznošću: Roscosmos.
Modernizirani Progress MS-07 (nosi i oznaku Progress 68) prema izvornom planu trebao je isprobati ekstra brzi pristup ka ISS-u od svega tri i pol sata leta, kojeg će u budućnosti koristiti astronauti sa Soyuzima. No zbog odgode lansiranja Progress je preprogramiran na standardni, spori, dvodnevni letni profil. Kozmonautima i astronautima na ISS-u (Ekspedicija 53) Progress nosi pričuvne dijelove, znanstvene instrumente, gorivo, vodu i kisik, ukupno 2697 kg potrepština za život i rad šesteročlane posade ISS u Zemljinoj orbiti.