Proton u akciji

Nakon "problematičnih" lansiranja Protona u zadnje vrijeme, najnovije, a ujedno i posljednje ovogodišnje lansiranje ruske teške rakete proteklo je besprijekorno.

Raketa Proton M vlakom se prevozi do lansirne rampe. © Ljubaznošću: RIA Novosti

U geostacionarnu orbitu postavljen je telekomunikacijski satelit Astra-2G luksemburškog operatera SES. Lansiranje Proton-M/Briz-M je izvršeno 28. prosinca 2014. godine u 00:37 po Moskovskom vremenu (27. prosinca kasno navečer po našem vremenu) s raketne rampe 39 raketodroma Baikonur (Kazahstan). Nakon dospijeća u suborbitalnu putanju, raketni blok Briz-M odradio je složen posao manevriranja i podizanja Astra-2G u geostacionarnu putanju.

Lansiranje rakete Pronon - M. © Ljubaznošću: Roskosmos
Sama letjelica će tijekom narednih dana vlastitim motorima izvršiti fino pozicioniranje orbitalnih parametara. Preko šest tona masivnu SES-ovu letjelicu projektirao je i proizveo Airbus Defense and Space, a zasnovana je na platformi Eurostar E3000. Pored ove letjelice, koja je namijenjena za komunikacijske potrebe Velike Britanije, Irske, Europe i zapadne Afrike, SES u svojoj floti ima još dvije letjelice (Astra-2E i Astra-2F). S druge strane tehničkih podataka zgodno je primijetiti kako se suradnja u svemiru između NATO-ovske Europe i Rusije odvija prema planu letenja.