Što i tko leti u bliski svemir iz Pule!?

Zanimljiva pitanja i putnici krenuti će put bliskog svemira. Atmosferske sonde HISTRION 5 i 6 uskoro polijeću sa pulske Svemirske luke "Herman Potočnik".

Lokacija svemirske luke "Herman Potočnik".

Organizacijske i tehničke pripreme u punom su jeku i teku prema planu. Približava se dan "D" (lansiranje), a on će u konačnici ovisiti samo o meteorološkim uvjetima. Lansiranje uvelike ovisi o visinskim strujanjima vjetrova te o tome ekipa Istarskog svemirskog programa itekako vodi računa. Ovisno o aktualnoj "ruži vjetrova" po putanji leta sondi moguće je da one slete svega koji kilometar od mjesta lansiranja ali i više od stotinu kilometara dalje! U TEM-2 modulu sonde HISTRION-6 ka bliskom svemiru ("vanzemaljcima") kreće nekoliko desetaka pitanja učenika i učenica I D razreda Osnovne škole Vidikovac.

Danijela Kovačević i Karin Šćulac.
Pred kraj prošle školske godine dvadeset i troje prvašića za vrijeme jednog školskog sata u svojim su klupama ("svemirskim brodovima") otišli na daleko putovanje put svemira. Susreli su se sa svemircima, pričali s njima i vratili se u učionicu taman prije nego je itko u školi išta primijetio. Nakon povratka, njihova razrednica (Bojana Manzin) i voditelj Istarskog svemirskog programa (Marino Tumpić) prikupili su dječja rukom pisana pitanja koja za vrijeme kratke svemirske Odiseje nisu stigli postaviti vanzemaljcima. Ta će pitanja biti u sondi HISTRION-6.

Pogled na lokaciju svemirske luke Herman Potočnik, iz svemira.
Očekujemo da vanzemaljci presretnu sondu tijekom njezina leta te dostave pisane odgovore na sva dječja pitanja. Ukoliko se to dogodi, s prvim danima nove školske godine, prošlogodišnjim prvašićima će ravnatelj OŠ Vidikovac Predrag Dukić na klupe proslijediti odgovore na zaista zanimljiva dječja pitanja. Od strane Astronomske udruge Vidulini (Istarski svemirski program) svim ex prvašićima, sudionicima ovog edukacijsko-popularizacijskog putovanja, biti će uručene Zahvalnice. Tko su dvadeset i troje "svemirskih prvašića" OŠ Vidikovac; Avdić Dino, Berdar Natali, Borzić Petar, Bracović Arwen, Bracović Erin, Grgin Una, Kalaba Sven, Klement Lana, Krajnović Petar, Lenić Manuel, Memon Viktor, Moulis Patrik, Pašić Bojan, Peharda Lucija, Peternel Tomas, Rabar Iva, Rojnić Marko, Savanović Igor, Sokolić Mia, Sviben Gabrijel, Vincek Emanuel, Zuban Samantha i Zupanić David.

Srednjoškolke Danijela Kovačević (Industrijsko-obrtnička škola, Pula) i Karin Šćulac (Škola za turizam, ugostiteljstvo i trgovinu, Pula) izradile su slike osam najpoznatijih vanzemaljaca koje je izgradila "znanstveno-fantastična kultura" našeg civilizacijskog podneblja. Nekako je običaj u SF literaturi da vanzemaljci pristižu na Zemlju, u sondi HISTRION-6 sada ih se vraća tamo odakle potječu. Nakon povratka sonde, kasnije tijekom jeseni, te će rukom načinjene slike biti predstavljene na maloj izložbi, moguće i dobrotvornoj aukciji.

Direktnom suradnjom s osnovnim i srednjim školama, s njihovim učenicama i učenicima te profesorima ostvaruje se i toliko neophodna popularizacija znanosti i tehnike koja kronično nedostaje u našem podneblju.