Phoenix analizira uzorke tla

Nedjelja, 22. lipnja 2008. u 21:10 sati

NASA-ina letjelica Phoenix Mars Lander o kojoj smo već pisali, nastavlja aktivnosti u svezi istraživnja i analize tla u sjevernoj polarnoj regiji planeta Marsa. Nedavno je letjelica poslala fotografiju na kojoj se vidi kako robotska "ruka" doprema uzorak Marsovog tla u posebne spremnike na letjelici u kojima će se ti uzorci analizirati. Krupnozrnati uzorci uzeti s površine će se promatrati uz pomoć mikroskopa, a potom podvrgnuti analizi uz pomoć dva instrumenta; toplinsko-plinskom analizatoru i kemijskom laboratoriju za analizu pomoću vode.

Oba instrumenta su dio instrumenta nazvanog MECA instrument, a radi se o mikoskopsko-elektrokemijskom analizatoru smještenom na letjelici, koji je u mogućnosti mjeriti i provodljivost materijala. Nastojanja NASA-e su da se pomoću robotske "ruke" dopremi uzorak površine na sve tri komponente tog uređaja. Na fotografiji se jasno vidi robotska "ruka" postavljena u gornji položaj, prije dopremanja uzoraka površine iz njezinog spremnika u spomenute instrumente.

Izvor: Jet Propulsion Laboratory/NASA

Fotografija prikazuje solarni panel Phoenixa i robotsku "ruku" s uzorkom Marsovog tla u spremniku. Snimljena je pomoću kamere Surface Stereo Imager, 10. lipnja 2008. godine, odnosno 16. dana nakon slijetanja Phoenixa na površinu Marsa, neposredno prije dopremanja uzorka do optičkog mikroskopa.

Image credit: NASA/JPL-Caltech/University of Arizona/Texas A&M University

Ova je fotografija snimljena također pomoću kamere Surface Stereo Imager, 21. i 25. dana misije, odnosno 15. i 19. lipnja 2008. godine. Prikazuje sublimaciju leda, odnosno prelazak iz krute tvari u plinovito tijekom četiri marsova dana. U lijevom kutu vidi se kako grudice nestaju, slično kao i kod procesa isparavanja.