Nova vrsta u svemiru

Ne, nije riječ o novim "alienima" već o novoj ruskoj letjelici čiji moćni senzori budno tragaju za indicijama lansiranja projektila ma gdje u svijetu.

Lansirne rampe u Baikonuru

Njezini tvorci se istovremeno nadaju da nikada neće vratiti "pozitivan signal" u zapovjedništvo ruskih svemirskih snaga. Utorak, 17 studenog 2015. godine, u 07:34 sati po našem vremenu sa kozmodroma Plesetsk poletjela je raketa Soyuz-2-1b. Koristan teret bila je letjelica Kosmos-2510, u naravi, satelit za rano upozorenje lansiranja balističkih projektila ma gdje na planetu. Riječ je o eksperimentalnoj letjelici nove klase (Tundra). Rusko ministarstvo obrane potvrdilo je kako se "objekt" nalazi na planiranoj putanji te da misija teče po planu. Nisu poznati nikakvi službeni podaci o novoj klasi ruskih letjelica za rano upozorenje.

Sateliti će moći pratiti lansiranje raketa s bilo koje točke na Zemlji.
Najmanje deset letjelica klase Tundra biti će lansirano u svemir do 2018. godine (prema nekim izvorima do 2020.). Flota ovih letjelica biti će pozicionirana na različitim orbitama kako bi osigurala pravovremenu detekciju i procesiranje podataka u realnom vremenu do zapovjedništva. Tehničke podatke o letjelicama ovog tipa vjerojatno nikada nećemo saznati, najviše što znamo su podaci koje je javno objavio američki NORAD. Prva letjelica iz serije Tundra oko Zemlje leti na elipsoidnoj putanji (1626 x 38.550 km) s inklinacijom od 63.8°.