Rusi planiraju napraviti umjetno Sunce

Ekipa inženjera sa Moskovskog sveučilišta za mehaniku i inženjering (MAMI) planira u svemir poslati zaista neobični satelit.

Ekipa konstruktora s modelom satelita Mayak.

Riječ je o pikosatelitu koji bi u svemiru razvio veliku reflektirajuću površinu od preko 16 m2, a cilj je stvoriti najsjajniji objekt na noćnom nebu. Sunčeva svjetlost reflektirala bi se od ovog "ogledala" prema Zemlji, a na mjestima s kojih bi letjelica bila vidljiva stanovništvu bi se činilo kako se na nebu nalazi sjajna, nova zvijezda. "Crowdfunding" kampanja već je prikupila određena sredstva za realizaciju ovog projekta. Bude li Rusima sve išlo po planu letjelica naziva "Mayak" mogla bi već ovog ljeta raketom Soyuz-2 dospjeti u Zemljinu orbitu.

Satelit Mayak bi ovako izgledao.
Alexander Shaenko, voditelj tima koji radi na letjelici izjavio je kako se, osim ogledala, ne planiraju nikakvi drugi znanstveni eksperimenti osim što navodi kako bi njihov projekt mogao poslužiti kao smjernica u razvoju sličnih konstrukcija, a u cilju deorbitiranja starih i isluženih satelita. Letjelicu planiraju postaviti na visinu 600 km iznad Zemlje, a vrijeme trajanja misije iznosilo bi od nekoliko tjedana do nekoliko mjeseci, ovisno o svemirskom vremenu. Projekt pomalo ima prizvuk nekadašnjih planova Rusije da u svemir lansira ogromna svemirska ogledala koja bi za vrijeme noći osvjetljavala tlo čime bi se štedjela energija i produžio (pre)kratki dan na sjevernim područjima države.

Mayak bi se trebao odlično vidjeti noću.
Iako projekt izgleda simpatičan i zanimljiv, postoji i druga strana medalje zbog koje se mnogi nadaju kako se on ipak neće ostvariti. Sjajna umjetna zvijezda osim što bi bila "fora za vidjeti" umnogome bi naštetila upravo znanstvenoj ali i amaterskoj zajednici astronoma. Negativne implikacije na (ne)mogućnost istraživanja svemira zbog globalnog prisustva ovakvog svjetlosnog smetala zaista bi bile izražene. Samofinancirajuća kampanja putem predstavljanja projekta na Internetu u ovom bi slučaju pokazala kako "nije zlato sve što sja" ma kako se to nedovoljno upućenoj javnosti činilo. Astronomi, ali i ne samo oni, u ovom će slučaju držati "palac dolje" za ovaj projekt.