InSight novo ime za otkrića na Marsu

NASA je odobrila sljedeću istraživačku misiju za Mars pod nazivom InSight čije je lansiranje predviđeno za ožujak 2016. godine.

InSight će biti jeftina misija na Mars, a u njoj će učestvovati više zemalja. © Ljubaznošću: NASA

Riječ je o landeru koji će na crvenom planetu istraživati geološku aktivnost, potrese, nestabilnost slojeva ispod površine, temperaturu tla i njezinu distribuciju te izvršiti bušenje tla do dubine od 5 metara kako bi se usporedila marsova i zemljina geološka prošlost i sadašnjost. Biti će to prvi puta da zaista zagrebemo duboko ispod Marsove površine i vidimo što se tamo nalazi.

Umjetnički prikaz formiranja stjenovitih tijela u Sunčevom sustavu. © Ljubaznošću: NASA/JPL - Caltech

Lander će istraživati i ispod Marsove površine. © Ljubaznošću: NASA/JPL

Cijeli je koncept InSight zasnovan na uspješnoj misiji Mars Phoenix Lander. © Ljubaznošću: NASA/JPL
Amarsiranje InSighta biti će krajem rujna 2016. godine, usporavanje u atmosferi izvesti će se klasičnim aero-balističkim kočenjem, potom slijedi dodatno usporavanje padobranom i na kraju završne sekvence slijetanja odraditi će raketni motori landera. Predviđeno trajanje misije je dvije zemaljske godine, a cijena misije iznosi 425 milijuna USD, što ne uključuje troškove lansiranja i međunarodne suradnje. Francuska i Njemačka sudjelovati će sa svojim instrumentima u projektu, a njihov proračun ne ulazi u NASA-in troškovnik misije. InSight će biti opremljen s nekoliko instrumenata uključujući i dvije crno-bijele kamere te robotičku ruku.

Video prikazuje kako će lander postavljati opremu na Marsovu površinu.

Kratki prikaz misije InSight i ciljeva njezinih istraživanja

Misija se tehnološki bazira na isprobanoj tehnologiji Mars Phoenix Landera (što se jasno vidi prema preliminarnim ilustracijama) te Mars Odissey i MRO čime se smanjuje i rizik i troškovnik misije. Gradnja InSighta je samim time povjerena tvrtki Lockheed Martin. Naredne godine očekuje nas slanje MAVEN orbitera oko Marsa, a zasad nema konkretnog plana što će se i kada lansirati prema Marsu od strane NASA u razdoblju iza 2016. obzirom je plan o zajedničkom europsko-američkom roveru, landeru i orbiteru (dvije zasebne misije 2016.-2018.) otkazan iz financijskih razloga.