Pogled na Zemlju iz Saturnova sustava

Četvrtak, 28. rujna 2006. u 13:56 sati

Ovih je dana, ili točnije 15. rujna 2006. godine, svemirska letjelica Cassini koja već duže vrijeme istražuje Saturnov sustav prstenova i njegovih satelita, uspjela snimiti naš dom, mjesto odakle je poslana na svoj daleki put u svemir, da za nas istražuje i prikuplja podatke o planetu Saturnu. Na svojoj stazi oko Saturna, došla je u položaj kada je svojom širokokutnom kamerom mogla snimiti ovu prekrasnu sliku, na kojoj se vidi plavičasta točka koja je u stvari planet Zemlja, snimljen s udaljenosti od 1.5 milijardi kilometara.

Saturnovi prsteni, Zemlja i Enceladus u prstenu E - Image Credit: NASA/JPL/Space Science Institute

Letjelica Cassini je u tom trenutku od Saturna bila udaljena 2.1 milijuna kilometara. Lijevo od nje, u Saturnovom E prstenu vidi se Saturnov mjesec Enceladus, koji zapravo stvara taj prsten. O toj zanimljivosti smo već pisali pa ako to niste pročitali, sada je prilika da to učinite. Snimci koje je poslala letjelica Cassini primljeni su putem mreže za daleke svemirske komunikacije, a snimljeni su u crvenom, zelenom i plavom dijelu spektra i zatim računalno objedinjeni u jednu cjelovitu sliku i obrađeni, nakon čega je dobivena ova prekrasna fotografija.

Zemlja i Mjesec s udaljenosti od milijardu i pol kilometara
Image Credit: NASA/JPL/Space Science Institute

Daljnjom obradom snimaka pokazao se pokraj Zemlje (gore lijevo, poluosvijetljen) i naš nebeski pratitelj, Mjesec. Cassini nam je pružio pogled s visine na Atlantik i zapadnu obalu sjeverne Afrike. Da podsjetimo, misija Cassini-Huygens je združeni projekt američke svemirske agencije NASA, europske svemirske agencije ESA i talijanske svemirske agencije. Zahvaljujući njihovoj suradnji, letjelica Cassini i sonda Huygens, koja se spustila na Saturnov mjesec Titan, poslali su nam nevjerojatne fotografije i vrijedne podatke o tom dalekom i ledenom planetarnom sustavu.

Cassini - Huygens, jedna je od najuspješnijih misija koje je čovjek poslao u svemir
Image Credit: NASA/JPL/Space Science Institute

I još uvijek, svaki dan primamo nove podatke koji nas iznova oduševljavaju i iznenađuju. Ako sve bude u redu, nema razloga da tako bude i dalje. Prve fotografije iz blizine Saturna poslala nam je NASA-ina letjelica Voyager 1 i otada ne prestaje zanimanje znanstvenika za taj planet. Inače, još su neke letjelice i roboti, poslani u svemir i na druge planete, snimile naš plavi planet. Svakako pogledajte kako to izgleda.

Više informacija možete pronaći na stranicama NASA Planetary Photojournal, a želite li raspravljati o tim temama, slobodno to učinite na pravome mjestu, na  AstroForumu.