Preuzmite svoju kartu za let ka Marsu

Besplatne karte za let do Marsa dostupne su do 1. studenoga 2017. godine. Iskoristite priliku i nabavite svoju kartu za Mars.

InSight će biti jeftina misija na Mars, a u njoj će učestvovati više zemalja. © Ljubaznošću: NASA
Broj otvaranja2019

Želite otići negdje daleko, ostaviti se briga i problema, laži i jada u kojima živimo, sada je pravo vrijeme da to napravite. Američka letjelica Mars InSight (Mars Interior Exploration using Seismic Investigations, Geodesy and Heat Transport) kreće ka Marsu u svibnju 2018. godine, a na svoje odredište stići će šest mjeseci kasnije, krajem studenog 2018. godine.

Lander će istraživati i ispod Marsove površine. © Ljubaznošću: NASA/JPL
Pored mnogobrojnih znanstvenih instrumenata Mars InSight na sebi nosi mikročip s digitalnim zapisima imena i prezimena svih onih koji se uključe u kampanju "besplatnih karata". Potrebno je kliknuti na ovaj link te upisati tražene podatke. Odmah nakon toga karta za let na Mars nalazi se na vašim ekranima, možete ju "skinuti" a zatim po želji i isprintati kao dokument, dokaz da idete u bolji svijet. Ukoliko ste već ranije osigurali kartu u prvoj kampanji dijeljenja karata (Mars InSight trebao je poletjeti prije dvije godine no zbog tehničkih problema oko opreme tada to nije bilo moguće) tu je i pretraživač po ranijim unosima podataka.

Cijeli je koncept InSight zasnovan na uspješnoj misiji Mars Phoenix Lander. © Ljubaznošću: NASA/JPL
Vaše ime i prezime ova će letjelica sobom odnijeti na Marsovo tlo. Radi se o landeru, nepokretnom geofizičkom laboratoriju koji će se spustiti na planet, a čiji je zadatak istraživanje crvenog planeta ispod površine kako bismo saznali više o procesima koji su doveli do stvaranja čvrstih, kamenitih planeta u Sunčevom sustavu ali i sličnih koji orbitiraju oko drugih zvijezda.

Konstruiranje landera Mars InSight. © Ljubaznošću: NASA
Planirani datum lansiranja je 05. svibnja 2018. godine, a slijetanja 26. studenog 2018. godine. Lansiranje će se izvršiti iz vojnog lansirnog kompleksa Vandenberg u Kaliforniji raketom Atlas V 401. Mjesto slijetanja na Marsu je područje Elysium Planitia. Troškovnik misije iznosi nešto manje od 850 milijuna USD. Na internetskim stranicama misije InSight nalaze se privlačni informativno-edukacijski materijali, odvojite li svega par minuta vremena saznati ćete puno toga o tom dalekom svijetu kojeg u narednim jutrima možemo vidjeti i golim okom iznad istočnog horizonta, nedaleko (pre)sjajne Venere (zvijezde Danice, Zornjače, Jutarnje zvijezde, kako ovaj planet nazivamo u "narodnom žargonu").