Uspješan start za indijski Mars Orbiter

Indijska svemirska agencija (ISRO) uspješno je u utorak 05. studenoga 2013. godine prema Marsu lansirala međuplanetarnu svemirsku letjelicu.

Lansiranje indijskog Marsova orbitera.

Riječ je o svojevrsnom tehnološkom demonstratoru radnog naziva Mars Orbiter Mission. Samo lansiranje obavljeno je raketom PSLV-C25 sa raketodroma Satish Dhawan Space Centre, Sriharikota. Mangalyaan, kako je letjelica službeno nazvana, postupno će djelovanjem svojih motora povećavati udaljenost od Zemlje da bi početkom prosinca "savladala" Zemljinu gravitaciju i krenula na 300 dana međuplanetarne odiseje. Krajem rujna 2014. godine započeti će manevar ulaska u Marsovu orbitu te započeti sa znanstvenim istraživanjima. Riječ je o nevelikoj letjelici (masa letjelice nešto više od 1300 kg) putem koje indijski znanstvenici i aeronautičari žele ispitati sve faze (i opasnosti) zahtjevne međuplanetarne misije.

Prikaz misije. © Ljubaznošću: ISRO
Od provjere tehničkih sklopova na samoj letjelici, utjecaja svemirskog vremena, leta u međuplanetarnom prostoru, komunikacijskih sposobnosti na relaciji kontrolni centar - letjelica, obrade podataka... Cijena misije je nevjerojatno niska i iznosi svega 73 milijuna USD. Nakon lansiranja, kontrolni centar je uspostavio stabilnu komunikaciju s letjelicom, svi sustavi rade normalno, a solarni fotonaponski paneli su pravilno razvijeni. Možemo slobodno reći kako je ovo zaista veliki korak za indijski svemirski program. Možda o tome ponajbolje svjedoči činjenica kako su do sada prema Marsu tek Rusija, SAD, Japan i Europa uspješno poslale bespilotne svemirske letjelice! Želite li o Indijskoj misiji na Mars saznati više pogledajte njihov službeni web.