Kineska svemirska postaja prelijeće naše krajeve

Kineska svemirska postaja prelijeće Jadran i Balkanski poluotok. Tiangong 2 u dobroj prilici za opažanje golim okom pa iskoristite priliku promatrati ju.

Buduća prava svemirska postaja TianGong-2 iznad Zemlje (ilustracija). © Ljubaznošću: CMS

Gotovo je nepoznato da se u Zemljinoj orbiti osim Međunarodne svemirske postaje nalazi još jedna svemirska postaja, nevelika Tiangong-2 porijeklom iz Kine. Ovih dana ona se nalazi u povoljnom "prozoru za opažanja" iz naših krajeva. Od danas pa sve do četvrtog dana lipnja moguće ju je tijekom nekoliko minuta, koliko traje prelet naših krajeva, vidjeti na večernjem nebu kao sjajnu sporo putujuću zvjezdicu sat, dva ili tri po zalasku Sunca. Večeras (subota, 27.05.) vidljiva je od 21:50 do 21:55. Ugledati ćemo ju najprije iznad zapadnog horizonta, zatim se penje visoko na nebu, prolazi ispod sjajnog Jupitera i kreće ka istoku.

Vidljivost 27.5.2017. godine.
Najbliža razdaljina Vidulini - Tiangong-2 iznositi će 483 km. Budete li u prilici pogledajte prema zvijezdama, rijetki su promatrali prelet kineske svemirske postaje! Promaknu li vam Kinezi večeras, sutra (nedjelja, 28.05.) je nova lijepa prigoda za opažanje kineskog svemirskog laboratorija u vremenu od 22:27 do 22:30 sa sličnom putanjom na zvjezdanom nebu. Sve do 04. lipnja biti će moguće u jednom ili dva navrata navečer vidjeti Tiangong-2 kako nadlijeće naše krajeve. Ova svemirska postaja spada u tkz. prvu generaciju s limitiranim operativnim mogućnostima.

Vidljivost 28.5.2017.
Lansirana je 15.09.2016. godine u kružnu putanju oko Zemlje karakteristika 369 x 378 km, a kreće se brzinom od gotovo osam kilometara u sekundi! Sastoji se od tri modula (orbitalnog, prijelaznog i servisnog). Ukupna masa iznosi 8.600 kg, dužina 10.4 m, promjer 3.4 m, a dva velika foto naponska panela mjere po 3.1 x 10 m i upravo su oni "odgovorni" za refleksiju Sunčevih zraka čiji odsjaj vidimo sa zemlje. Tiangong-2 se trenutno nalazi u automatskom režimu upravljanja (bez ljudske posade), a na nju je od 22. travnja priključen veliki bespilotni teretni svemirski brod nove generacije Tianzhou-1 koji je po svojim gabaritima čak veći i masivniji od same postaje!