Oglašena uzbuna za astronaute na ISS-u

Ponedjeljak, 26. srpnja 2010. u 19:18 sati

Dijelovi uništenog Kineskog satelita Feng Yun 1C, prema radarskim podacima Moskovske kontrole misije ISS-a, približili su se Međunarodnoj svemirskoj postaji na kritičnu udaljenost. Astronautima je oglašena uzbuna, a dva ruska svemirska broda tipa Sojuz koja se nalaze parkirana na ISS-u, sprema su za prihvat i eventualnu evakuaciju astronauta u slučaju potrebe!

U Zemljinoj orbiti ima na tisuće potencijalno opasnih objekata - ostataka nekadašnjih letjelica i raketa

Kina je tijekom 2007. godine izvršila eksperimentalno lansiranje antibalističke rakete namijenjene uništavanju protivničkih ciljeva u svemiru. Za cilj je tada izabran isluženi meteorološki satelit Feng Yun 1C koji je uspješno uništen. No pogodak bojeve glave u cilj za posljedicu je imao nastajanje velikog broja manjih i većih fragmenata koji su nastavili nekontroliran let u Zemljinoj orbiti. Neki od njih su sada zaprijetili integritetu ISS-a.

Svemirska postaja ISS pod uzbunom

Neimenovani izvor iz Moskovske kontrole leta izjavio je kako će u slučaju nemogućnosti točnog izračuna približavanja ovih opasnih komada nekadašnjeg Kineskog satelita ISS-u, odnosno njihov prolazak na nedovoljno sigurnoj udaljenosti od Postaje - astronautima zapovjediti napuštanje ISS-a, odnosno presjedanje u Sojuze kojima se mogu sigurno vratiti na Zemlju. Isti izvor kaže kako je sada prekasno za mijenjanje putanje ISS-a kojom bi se Postaja postavila na sigurniju orbitu.

Astronauti spremni u slučaju potrebe napustiti ISS ruskim Sojuzima

Nešto smireniji tonovi dolaze iz NASA-e. Njihov glasnogovornik Kelly Humphries, kaže da balistički stručnjaci pažljivo motre situaciju te da tijekom protekle i ove noći astronauti nisu, odnosno neće  biti ugroženi, no ni on ne otklanja mogućnost izvanrednog stanja u svemiru.

Astronaut je jedno od najzahtjevnijih, najopasnijih i najtežih zanimanja