Članovi astronomskih društava iz Njemačke na otoku Lošinju

Astronomsko opažanje na rivi u suradnji s njemačkim kolegama

U protekla dva tjedna više članova astronomskih društava iz Aalena, Hamburga i Njemačkog udruženja astronoma amatera boravi na otoku Lošinju. Astronomsko društvo "Leo Brenner" iz Malog Lošinja u suradnji s njemačkim kolegama u utorak 19. svibnja 2015. organiziralo je javna opažanja teleskopima na Rivi lošinjskih kapetana u Malom Lošinju. U popodnevnim satima moglo se opažati Sunce, a u večernjim se satima opažala Venera, Jupiter i Saturn, na zadovoljstvo domaćih i turista koji su tog dana u šetnji rivom mogli pogledati čari nebeskog svoda.

Motrenja Jupitera sa Zvjezdarnice "Manora" u Journal für Astronomie

U rujnu 2014. godine održan je 1. međunarodni znanstveno-stručni skup o astronomskom radu Lea Brennera (Spiridiona Gopčevića) na zvjezdarnici u Malom Lošinju od 1894. do 1909. godine. Među sudionicima skupa bio je kolega Christian Harder iz Astronomskog društva Hamburg (Njemačka) koji je imao izlaganje na temu Motrenja Jupitera sa Zvjezdarnice "Manora". Kolega Harder je u ovom trenutku ponovno u posjetu otoku Lošinju i donio nam je primjerak najtiražnijeg njemačkog astronomskog mjesečnika Journal für Astronomie za veljaču (Nr. 53, 2/2015,) u kojem je izašao njegov veliki članak pod naslovom Jupiterbeobachtungen an der Manora-Sternwarte (Motrenja Jupitera sa Zvjezdarnice "Manora"). Ovom prilikom zahvaljujemo kolegi Harderu na trudu i promociji povijesti astronomije otoka Lošinja u Njemačkoj.

Vrijedna donacija za zbirku o povijesti astronomije otoka Lošinja

U petak 15. svibnja 2015. Astronomsko društvo "Leo Brenner" je dobilo vrijednu donaciju za zbirku o povijesti astronomije otoka Lošinja. Član Astronomskog društva Aalen (Njemačka) i počasni član našeg astronomskog društva Manfred Bauer, donirao nam je originalan Gopčevićev Srpskohrvatsko-Njemački rječnik tiskan u Heidelbergu 1920. godine.