Noćas se odvija najvažniji događaj u bliskom nam svemiru

Tijekom današnjeg dana Sunce će promijeniti magnetski polaritet. Najvažnije događanje u bliskom nam svemiru u zadnjih 11 godina upravo odigrava zadnje uloge u velikoj svemirskoj predstavi.

Izboj materije sa Sunca.

Naše Sunce još je jučer naglo započelo promjenu svojeg magnetskog polariteta. Astronomi su na temelju višegodišnjeg praćenja aktivnosti i pojava na Suncu znali da će se to dogoditi negdje potkraj ove godine. No nagađanja su sada prestala jer su sjeverni i južni Sunčev magnetski pol upravo u fazi "zamjene mjesta". Sama izmjena magnetskog polariteta dolazi iznenada i traje veoma kratko, svega nekoliko sati. U tom međuvremenom tijeku na Suncu se zapravo stvorila situacija u kojoj magnetskog polja nije bilo, svojevrsna "magnetska crna rupa". Sunčev magnetizam izučava se stoljećima. On predstavlja svojevrsni nevidljivi štit za sve objekte u našem planetarnom sustavu od "napada" slične vrste iz dalekog svemira.

Pogled u samu Sunčevu pjegu.
Sunčev jedanaestogodišnji ciklus aktivnosti podudara se s promjenama polariteta na Suncu. Za vrijeme kada je Sunce ostalo u "magnetskoj crnoj rupi" nije bilo sile koja bi Sunčeve izboje ionizirane plazme i drugih čestica vratilo u njegovu fotosferu te će one za 24 do 48 sati pristići do Zemlje te reagirati u "srazu" sa zemaljskim magnetskim poljem. Ono što možemo očekivati, doduše s malom vjerojatnošću, su frekventnije i intenzivnije pojave polarne svjetlosti na jugu i sjeveru.

Mehanizam aktivnosti koje opažamo na Suncu vrlo je složen i silovit.
Obzirom da tijekom dana nije bilo povećane Sunčeve aktivnosti niti jakih izboja, teško možemo očekivati pojavu polarne svjetlosti iznad naših krajeva, ali nije isključeno. U novogodišnjoj noći ipak pogledajte prema zvjezdanom nebu, tko zna, možda ugledate sjajni nebeski zastor aurore borealis kako se presijava na našem nebu među zvijezdama.