Večeras susret planeta na nebu

Dva sjajna planeta Jupiter i Venera biti će prividno priljubljeni na večernjem zapadnom nebu.

Vidljivost konjunkcije Jupitera i Venere

Rijetko je ikome promaklo da nas već tjednima na večernjem nebu, nakon zalaska Sunca nad zapadnim horizontom dočekuju dvije sjajne "zvijezde". Riječ je zapravo o planetima. Sjajnija Venera i nešto manje sjajan Jupiter zadnjih su se dana prividno približavali jedno drugome. Večeras je njihovo koketiranje na vrhuncu.

Jučerašnji snimak planeta prije konjunkcije. © Ljubaznošću: Zvjezdarnica Apollo
Zahvaljujući zakonitostima nebeske mehanike, te nemirnoj atmosferi, na trenutke će se u našim pogledima ovo dvoje spojiti u jedno. Za opažanje ove planetarne konjunkcije nisu nam potrebna tehnička pomagala, dovoljan je samo neometan pogled prema zapadnom horizontu. Nebo će nam večeras podariti veličanstven prizor udaljenih svjetova pred našim očima.

Sunčani sat Sagitta Borealis i planeti Jupiter i Venera. © Ljubaznošću: Zvjezdarnica Apollo
Ovaj susret planeta (u naravi udaljeni stotine milijuna kilometara) nema nikakav fizički utjecaj na Zemlju, ljude, biljke ni životinje. To je samo mali podsjetnik da živimo u velikom svemirskom oceanu. Podijelite večerašnji pogled prema zvijezdama s nekime tko vam je drag; na klupi uz more, stijeni na plaži, u autu, na brodiću, putem mobitela. Počesto tražimo priliku da zaustavimo vrijeme na tren, večeras nam nebo daje motiv i priliku za to.