Div napokon dobio zemljište

Subota, 29. listopada 2011. u 23:37 sati

Nakon godina pregovaranja, 13. listopada 2011. godine potpisan je sporazum o gradnji najvećeg teleskopa što ga je ikad ljudska ruka načinila. Radi se o E-ELT-u (European Extremely Large Telescope). Na svečanosti u glavnom gradu Čilea, Santiagu, sastali su se čileanski ministar vanjskih poslova i direktor Europskog južnog opservatorija (European Southern Observatory). Tako je potpisan sporazum između Čileanske vlade i Europskog južnog opservatorija koji uključuje donaciju zemljišta, zaštitu područja oko njega, te potporu čileanske vlade.

Prikaz kako bi teleskop trebao izgledati u prostoru

Ovaj ugovor predstavlja još jedan značajan doprinos znanstvenoj i tehnološkoj suradnji između Čilea i ESO, koji je započeo još 1963. godine s potpisom prvog sporazuma. ESO i Čile surađivali su u mnogim projektima vezanim uz astronomiju što se tiče raznih instrumenata, tehnologije, te obučavanju znanstvenika i inženjera s daljnjim ciljem razvoja te grane znanosti u ovoj Južnoameričkoj zemlji. Zemljište o kojem se radi prostire se na 184 km2 planine Cerro Amazone za područje oko  teleskopa, te 362 km2 područja koje će se štititi od svjetlosnog zagađenja.

E-ELT, VLT  usporedba s piramidama

Čileanska vlada je također osigurala prilaz budućem teleskopu te opskrbu teleskopa električnom energijom. Čileanski astronomi će moći koristiti teleskop u 10% noći i tako će održati međunarodnu suradnju ESO-e i Čilea. Teleskop primarnog zrcala promjera gotovo 40 m (točnije 39.3 metra) bit će povezan sa VLT-om (Very Large Telescope) koji je već dio Paranal zvjezdarnice. Tako će u razmaku od samo 20 km biti dvije vrlo moderne infrastrukture. Primarna će mu zadaća biti istraživanje dubokog svemira te traženje drugih "Zemlji". Ovo je najambiciozniji projekt Europskog južnog opservatorija do sada, na kojem rade i u kojem će raditi najveći znanstvenici i astronomi svijeta.