FAST - nova ikona radioastronomije

Gradilište budućeg najvećeg radio teleskopa.

Javnosti je radioastronomija poznata pretežito po velikim tanjurastim antenama iz filmova svemirske tematike. Posebno mjesto u istraživanju "nevidljivog svemira" zauzima Arecibo, najveći radioteleskop na svijetu promjera antene od 305 m izrađen 1963. godine. Titulu najvećeg radioteleskopa na svijetu uskoro će morati prepustiti znatno osjetljivijem, modernijem te većem FAST-u koji je u završnoj fazi gradnje u kineskoj provinciji Guizhou. Izgradnja FAST-a (Five hundred meter Aperture Spherical Telescope) započela je 2011. godine, a završetak gradnje planiran je za 2016. godine.

Karakteristike FAST radio teleskopa.

Promjer antene biti će punih pet stotina metara što će FAST-u omogućiti deset puta bolju osjetljivost na prijem radio signala iz svemira od Areciba. Njegova konstrukcija pozicionirana je između nekoliko klisura, a sama izvedba antene i prijemnika omogućiti će mu znatno veće područje rada od skoro pa fiksnog Areciba. Fotografije koje je objavila Kineska akademija znanosti najbolje pokazuju o kakvom se zahtjevnom građevinsko-znanstvenom projektu radi. Na priloženoj grafici navedene su i neke od karakteristika te područja rada FAST-a. Između ostalog FAST će se koristiti i kao lovac na moguće radio signale drugih civilizacija u svemiru.